Motociclisme

“Espero no frenar-me aquí”

Marc Márquez. Campió del món de Moto GP

“No t’ima­gi­nes que en sis anys puguis gua­nyar cinc títols de sis pos­si­bles. És un somni, i no me’n vull des­per­tar, tot i que soc cons­ci­ent de com n’és de difícil.” Marc Márquez, sem­pre amb un som­riure d’ore­lla a ore­lla, no podia ser més efu­siu en la cele­bració del seu cinquè títol de Moto GP, acon­se­guit quan encara fal­ten tres cur­ses per al final de la tem­po­rada. “Hem estat cons­tants, rodant ràpid i pujant al podi en totes les cur­ses que he aca­bat, menys a l’Argen­tina i Itàlia”, va valo­rar sobre la tem­po­rada. El pilot de Cer­vera va tenir parau­les d’elogi per a Andrea Dovi­zi­oso, que va tenir una cai­guda en la penúltima volta: “Sense rival no hi ha cam­pi­o­nat, i el rival és el que et fa créixer i entre­nar. Això m’ha pas­sat amb Dovi, però també amb Lorenzo [de qui ahir es va con­fir­mar que no cor­rerà a Phi­llip Island]. Són els dos pilots amb qui més he llui­tat en les últi­mes vol­tes. Han fet que Moto GP hagi asso­lit un nivell d’espec­ta­cle impres­si­o­nant. Aquesta segona part de tem­po­rada ha estat molt igua­lada.”

Márquez va tenir un con­tra­temps quan, en la volta de cele­bració, aixe­cant Scott Red­ding, li va sor­tir l’espat­lla de lloc, una lesió que fa temps que arros­sega i que va decla­rar haver ama­gat: “No és el pri­mer cop que em passa. És un punt dèbil que m’hauré d’ope­rar. No és una inter­venció impor­tant, però la recu­pe­ració és llarga. No ho he vol­gut dir durant la tem­po­rada perquè no ho sabes­sin els rivals, però en alguns grans pre­mis havia arri­bat tocat a la cursa perquè se m’havia sor­tit en els entre­na­ments.” Márquez va expli­car que l’ambi­ent que l’envolta és deter­mi­nant en la con­se­cució dels seus èxits: “La clau és l’entorn, i per això tinc ganes de cele­brar-ho amb la meva gent, arri­bar a Cer­vera i veure la meva mare. Hi ha molta gent al meu vol­tant i tots hem d’anar en la mateixa direcció.” Márquez ha igua­lat els títols de Mick Doo­han en la cate­go­ria reina, i espera con­ti­nuar sumant: “A Austràlia li diré que ho sento, però espero no fre­nar-me aquí.”

LES REACCIONS

He tingut l’accident perquè he intentat enganxar-me a en Marc i he fet un error, no per anar al límit
Els números d’en Marc fan por. Li agrada millorar cada any. No viu del que ja ha aconseguit
Andrea Dovizioso
Per sort per a mi, alguns han caigut davant meu i he pogut acabar quart. Aquests punts són molt bons
Valentino Rossi
Estic content amb la direcció presa per Suzuki. Vol guanyar i està treballant dur. Estic content
Àlex Rins
Cada dia, hem anat abaixant el nivell i no hem treballat de la millor manera. Hem de ser forts
Maverick Viñales
Ha estat una cursa dura, sens dubte. M’he sentit bé a l’inici, però el ritme era massa lent
Cal Crutchlow
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)