Sunderland, per bonificació
Dakar. El pilot britànic guanya l’etapa després que li retornin 11 minuts perduts per haver assistit un accidentat
Sam Sunderland (KTM) va ser, finalment, el vencedor de la cinquena etapa del Dakar. El millor temps l’havia fet el francès Xavier de Soultrait (Yamaha), però el britànic, que va arribar set minuts i mig més tard a la meta, havia perdut gairebé onze minuts quan va assistir el portuguès Paulo Gonçalves (Honda) en un accident. Finalment, l’organització de la prova va descomptar 10 minuts i 52 segons del temps de Sunderland, que va remuntar fins al primer lloc i va certificar la seva primera victòria en aquesta edició.
Aquest resultat també situa Sunderland en el segon lloc de la general, en substitució de Pablo Quintanilla (Husqvarna) i a un sol minut de Ricky Brabec (Honda), que va conservar el lideratge tot i acabar en l’onzena posició. De no ser per una sanció rebuda de dos minuts, Sunderland s’hauria posat líder de la prova. Matthias Walkner (KTM) va completar el podi de l’etapa, però va rebre una sanció de tres minuts i va recular fins al desè lloc de la classificació. Toby Price (KTM), malgrat les molèsties que arrossega al canell –el van operar de l’escafoide fa un mes–, va ser vuitè de l’etapa i continua amb possibilitats de podi en la general. L’inici de la jornada –segona part de l’etapa marató, que va tenir una sortida en línia– es va demorar dues hores a causa de la boira espessa, que no va deixar que els helicòpters de l’organització s’enlairessin. La sortida en línia va fer que els pilots es marquessin de prop entre les dunes i la classificació acabés molt ajustada.
Els pilots catalans van tornar a fer una bona etapa, amb Armand Monleón (KTM), quinzè, com el millor situat. Oriol Mena (Speedbrain) va acabar darrere seu i continua dotzè de la general, a catorze minuts dels deu primers. Laia Sanz (KTM) va repetir el vintè lloc de dimecres i continua entre els vint millors de la general.
La cursa de cotxes i camions continuava en marxa ahir a la nit. Nani Roma (Mini), però, va arribar a la meta tercer i continua en posicions de podi en la general. Sébastien Loeb (Peugeot) va brillar i es va endur la seva segona victòria d’etapa, mentre que Nasser al-Attiyah (Toyota) va reforçar el lideratge en treure 16 minuts més a Stéphane Peterhansel, segon de la general. En SxS, els catalans Gerard Farrés i Dani Oliveras (Can-Am) eren tercers en el seu últim punt de pas.
LA DADA
L’aposta de Sanz i Price
El bon ambient en l’equip KTM va quedar palès amb l’aposta que van realitzar dos dels seus pilots oficials, l’australià Toby Price, campió el 2016, i la catalana Laia Sanz –en la foto, de Marcin Kin–. En el bivac de la prova, burxant-se l’un a l’altre, van acordar que Laia Sanz tallaria els cabells del seu company d’equip –els porta llargs– si acaba entre els quinze primers classificats. Price, per la seva banda, es va apostar un petó de cinc segons amb la pilot catalana si, malgrat els dolors que té al canell, acaba entre els cinc primers classificats. L’acord va quedar fixat sobre un tovalló de paper i va despertar els temors de Toby Price: “Estic força nerviós, perquè la Laia és molt ràpida”, va dir l’australià. De moment, Price és el quart classificat i Sanz, la dinovena, a 21 minuts dels quinze primers.