La velocitat no ho és tot
Loeb torna a ser el més ràpid del dia, però perd temps per una pana elèctrica i cau del segon lloc al quart
Sunderland guanya en motos i Brabec lidera la general, amb un grup de cinc pilots en tot just deu minuts
No havia fet ni 50 quilòmetres de l’especial del dia –un bucle de 331 al voltant de San Juan de Marcona, per on ja s’havia passat la setmana anterior– quan Sébastien Loeb es va acomiadar de qualsevol possibilitat realista de fer pessigolles a Nasser al-Attiyah en la general del Dakar. El Peugeot 3008 de l’equip PH Sport va tenir una pana elèctrica i el pilot alsacià s’hi va deixar 40 minuts. Un cop va reprendre la marxa va tornar a ser el més ràpid per segon dia seguit i va entrar a menys de mitja hora de Stéphane Peterhansel, però en la general va tornar a caure al quart lloc, a gairebé una hora del líder, Al-Attiyah, que va punxar al final.
El francès de Mini va sumar la segona victòria del ral·li i va rellevar Loeb com a rival més immediat del qatarià, a menys de mitja hora, un marge prou consistent quan només falten tres etapes. Peterhansel va avantatjar Nani Roma i Àlex Haro de 4:33, i el de Folgueroles va recuperar el tercer lloc de la general, a 38 minuts del Toyota capdavanter.
En motos la situació no està ni de bon tros tan ben delineada, ja que fins a cinc pilots estan en un marge de deu minutets en la general, i encara n’hi ha dos més a poc més d’un quart d’hora. Amb la particular vara de mesurar del Dakar, això i res és el mateix, si fa no fa. El vencedor del dia va ser Sam Sunderland, que la vigília havia perdut vint minuts per un problema amb el fre posterior. L’anglès va superar les Honda oficials de Cornejo i Ricky Brabec, i el nord-americà va recuperar el primer lloc que li havia pres Pablo Quintanilla diumenge. Ahir el xilè d’Husqvarna no va estar fi obrint la pista i s’hi va deixar més de vint minuts. Va entrar catorzè, just darrere del millor català, Oriol Mena. El maresmenc d’Hero, amb el canell esquerre tocat, és tretzè de la general, tot i que lluny del top 10. Armand Monleón i Laia Sanz van tornar a signar una bona etapa, al voltant del top 20, i són 15è i 16a, respectivament.
LA DADA
PROTAGONISTES
Farrés i Oliveras lluitaran “fins al final”
Gerard Farrés i Dani Oliveras tenien clar el full de ruta cap a la victòria amb un bugui de la categoria SxS. Però ahir la parella catalana va bolcar i va perdre gairebé dues hores. Han caigut al quart lloc de la general, a una hora del líder, el seu company Varela. “Estàvem fent la nostra millor etapa fins a aquell punt, però he girat malament i hem bolcat”, va explicar el manresà a Teledeporte. Per acabar-ho d’adobar, la corretja de la transmissió lliscava perquè s’havia escalfat massa i, quan miraven de sortir després de redreçar el vehicle, van quedar enganxats. La pilot de Burgos Cristina Gutiérrez els va estirar per treure’ls de la sorra. Però Farreti no es rendeix: “No està res perdut, lluitarem fins al final.”
Fins aleshores, els catalans estaven fent un gran Dakar. Només havien guanyat una de les sis etapes disputades, però en les altres havien estat sempre entre els tres primers tret de la segona (quarts), i s’havien enlairat fins al primer lloc sense haver recuperat encara el temps que l’organització els havia afegit divendres, arran de la neutralització de l’etapa.