Més motor

Un Esperit de Montjuïc per emmarcar

Motor. Uns 27.000 espectadors converteixen l’edició 2019 del ‘revival’ de la competició del motor al Circuit de Barcelona-Catalunya en la millor de la seva història

Un cel ennuvolat i quatre gotes han acomiadat aquesta tarda l’edició 2019 de l’Esperit de Montjuïc, però el sol esplèndid que ha lluït fins al migdia ha estat el que ha marcat la tònica del gran esdeveniment retro del Circuit de Barcelona-Catalunya. La vuitena edició del revival de la competició del motor a Montmeló s’ha tancat amb un balanç immillorable.

Al voltant de 27.000 espectadors han gaudit de la doble oferta a la pista –un seguit ininterromput de curses amb vehicles històrics de pedigrí– i al pàdoc, amb un reguitzell d’activitats i al·licients per a tots els públics. L’encert de la recepta s’ha vist confirmat per la gran quantitat de públic familiar atret per l’ambient retro al voltant de les curses d’altres temps. Segons el seu promotor, Jesús Pozo, tot plegat ha convertit el vuitè Esperit de Montjuïc en “el millor de tots els que hem organitzat”.

L’organitzador també ha destacat que el revival és “l’esdeveniment que aporta més cotxes al Circuit de Barcelona-Catalunya de tots els que formen el seu calendari anual”. No debades, gairebé 300 vehicles d’altres temps han estat a l’abast dels aficionats al pàdoc i han competit a la pista, avui en vuit curses, des de les nou del matí fins a les sis de la tarda.

Aquests han estat els guanyadors del dia: Christian Bouriez (Bizzarrini 5300 GT, de 1965), en The Greatest’s Trophy; Christian Traber (BMW 3.0 CSL, de 1975), en Heritage Touring Cup; Dominique Guenat (Peugeot 905, de 1993), en Grup C; Claudio Roddero (Porsche 917, de 1970), en Classic Endurance Racing 1; Andrew Smith i Oliver Bryant, en la Porsche 911 2.0L Cup; Michel Lecourt i Raymond Narac (Ferrari 333 SP, de 1996), en Endurance Racing Legends; David Hart i Olivier Hart (Ford GT40, de 1969), que han repetit la victòria de dissabte en l’Iberian Historic Endurance, i Beat Eggimann (Cheetah G601, de 1976), en Classic Endurance Racing 2.

Amb aquesta selecció de vehicles a la pista, Pozo ha assegurat que “l’Esperit de Montjuïc es converteix en l’autèntic somni de qualsevol aficionat, i així ens ho fan saber les persones que ens visiten. Bona part del públic assistent han estat famílies senceres que han acudit a la nostra proposta de diversió per a tots, un camí que vam iniciar quan dissenyàvem aquest esdeveniment i que s’ha mostrat com l’encertat”.

El Circuit de Barcelona-Catalunya es retrobarà amb l’Esperit de Montjuïc l’abril del 2020, quan se celebrarà la novena edició, que promet ser encara millor, si fos possible.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)