Fórmula 1

Els pilots rompen una llança per la continuïtat del Circuit

Fórmula 1. Expressen el desig que Montmeló continuï formant part del mundial en la jornada prèvia del gran premi català d’aquest any

El Gran Premi de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya va engegar ahir amb la tradicional jornada prèvia, en què els aficionats són els grans protagonistes. L’activitat a la pista es va limitar a les voltes dels cotxes de seguretat i mèdic, dels monoplaces històrics de F-1 –tornaran a rodar avui i demà– i l’exhibició dels nens de l’Open RACC de kàrting. Però el públic va poder trepitjar una zona habitualment vetada com el carrer de boxs i assistir als preparatius dels equips abans dels entrenaments lliures d’avui. A més, a la Fanzone, rere la tribuna principal, es va organitzar una sessió d’autògrafs per acostar les estrelles als seguidors. Els més matiners (unes 4.500 persones) en van gaudir a fons.

Donant voltes al 2020

Que ho continuïn fent dependrà de l’èxit de les negociacions per renovar el contracte del Circuit amb la F-1, que venç després de la cursa de diumenge. Fonts angleses donen gairebé per feta l’entrada de Zandvoort en el lloc i la data que Montmeló ocupa des de fa prop de 30 anys. Si fos pels pilots que ahir en van parlar en la roda de premsa oficial, el traçat vallesà tindria el lloc garantit, tot i que també els fa peça córrer a Holanda. “Seria una llàstima que el perdéssim”, va asseverar el líder, Valtteri Bottas, opinió compartida per Sebastian Vettel i George Russell. Pierre Gasly va assenyalar que Montmeló tal vegada és el circuit on tots els pilots han competit més, des de les categories inferiors. “A mi m’agrada córrer; tant de bo puguem tenir-los tots dos”, va dir el pilot francès de Red Bull.

El més vehement va ser Carlos Sainz. “Per mi seria una gran pèrdua. Les negociacions estan en marxa i només espero que les institucions implicades facin la feina. La cursa té molta història i espero que es pugui arribar a un acord”, va desitjar el pilot de McLaren, que fa anys que és pilot RACC, l’entitat que forma part del Consorci del Circuit amb l’Ajuntament de Montmeló i la Generalitat i s’ocupa de l’organització esportiva de les curses. “Aquesta ciutat i aquest circuit mereixen ser a la F-1”, va refermar Sainz, enamorat del traçat de Montmeló i del repte de pilotatge que planteja.

En aquest sentit, l’essència de la pista ha fet sempre èmfasi en la posició a la graella, però aquest any l’efecte de l’aleró mòbil serà més potent. Es notarà a les rectes i, tant de bo, en més avançaments.

Una sola plaça?

Chase Carey, el promotor de la F-1, va dir ahir en una xerrada amb analistes financers que preveu que dos dels tres circuits amb els quals negocien (Hockenheim, Mèxic i Catalunya) no renovaran. “No hem fixat el calendari del 2020 però voldríem que continués amb 21 curses. Hi haurà GP al Vietnam i, si s’hi afegeix Zandvoort, és evident que tota la resta no podran continuar.”

PROTAGONISTES

M’encanta aquest circuit. És un bon traçat per avaluar el rendiment. Tenim un nou motor i hauríem d’anar bé aquí
Charles Leclerc
Espero que les institucions implicades facin la seva feina. La ciutat i el circuit mereixen ser a la F-1
Carlos Sainz

Hamilton no se’n refia

Lewis Hamilton va qualificar ahir d’“increïble” el començament de curs de Mercedes: “No esperàvem pas fer quatre doblets seguits. Això ens ha donat molta energia i motivació, i ens ha de fer més forts d’ara endavant.” Però no es refia dels Ferrari. “Vettel i Leclerc són allà. Han tingut un cotxe més competitiu en dues curses, i nosaltres l’hem tingut en les altres dues. Estem força igualats”, va assegurar. Per la seva banda, Vettel va valorar: “Sabem que tenim un bon cotxe. Recordo com n’anava, de bé aquí en els tests [fa dos mesos] i tinc bones sensacions.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)