L’esperit de Niki Lauda
Lewis Hamilton obté el quart triomf de la temporada i el dedica al llegendari pilot austríac
Vettel evita el sisè doblet seguit de l’escuderia alemanya i Leclerc abandona en plena remuntada
Lewis Hamilton va reforçar la seva teòrica condició de líder a Mercedes davant Valtteri Bottas amb una victòria gens còmoda en un Gran Premi de Mònaco en què Sebastian Vettel (Ferrari) va evitar el sisè doblet de l’escuderia alemanya en el campionat. El britànic, poc després de creuar l’arribada amb els pneumàtics tous al límit de la seva supervivència, va dedicar la quarta victòria de la temporada –la tercera a Mònaco des del seu debut– a Niki Lauda. “He lluitat amb el seu esperit; ha estat fins al final una gran influència en l’equip i també ens ha ajudat a arribar on estem ara mateix.” A Mercedes, de fet, es freguen els ulls. Victòries de Hamilton a Bahrain, la Xina, Catalunya i Mònaco i de Bottas a Austràlia i l’Azerbaidjan.
Hamilton va sortir disparat de la graella. Bottas va patir per contenir Verstappen (Red Bull) però se’n va sortir. Mentre els pilots més ràpids començaven la seva marxa imparable al davant, el més rellevant estava passant molt més enrere. Tothom tenia clar que el jove pilot local Charles Leclerc (Ferrari) aniria a totes després de quedar fora de la Q2 dissabte. Tenia molts pilots al davant i no va perdre el temps. A la sortida va saltar del 16è al 14è i en la volta següent va avançar Norris (McLaren). El següent rival, l’experimentat Grosjean (Haas), tampoc va poder evitar que abans del túnel el monegasc li col·loqués sense contemplacions el bòlid al davant. “Kamikaze”, es va sentir en la ràdio del francès per qualificar la maniobra del seu rival. En la volta 9 Leclerc va assaltar l’onzè lloc. Hulkenberg (Renault), avisat, va tapar el forat i el jove pilot de Ferrari va punxar la roda en la topada amb l’alemany. Anant cap als boxs va destrossar completament el pneumàtic i va haver d’entrar el safety car perquè es netegés la pista. Els líders van aprofitar el moment per anar a canviar als pneumàtics. Allà Verstappen va aprofitar per superar Bottas, però en la repetició de l’acció es va veure que l’havia tret de la línia. Així l’holandès va entrar a la pista enganxat a Hamilton però amb una sanció afegida de cinc segons. El finlandès, arran de l’acció, va punxar i va tornar a canviar els pneumàtics, moment en què Vettel es va veure tercer. A partir de llavors la persecució de Verstappen a Hamilton, amb pneumàtics més tous, va ser incessant, però el britànic tenia les idees clares: “Tenia molt clar que no entraria a canviar rodes un altre cop. Fa uns anys també liderava el gran premi, vaig entrar a boxs i vaig perdre la cursa. Vaig aprendre a les males.”
Hamilton, de fet, va imprimir durant tot el gran premi un ritme molt allunyat de les seves possibilitats –sempre al voltant d’1:17– i lent comparat amb la millor volta ràpida –1:14.279 de Gasly (Red Bull. Va gestionar, però, amb gran risc les maniobres de Verstappen al seu darrere perquè, tot i que era coneixedor de la sanció de cinc segons de l’holandès, no va voler que l’avancés ni tan sols a dues voltes del final. El de Red Bull va provar-ho a la desesperada en una de les chicane i els dos bòlids es van tocar. Hauria pogut ser un desastre, però Hamilton no va mirar enrere, va donar gas i va sobreviure a l’únic moment d’angoixa. “L’he vist en l’últim segon, per sort.”
L’amenaça de pluja es va convertir en això, una amenaça. Quatre gotes mal comptades.