Fórmula 1

Remuntada amb final feliç

Fórmula 1. Verstappen s’imposa en el GP d’Àustria després de tocar-se amb el líder Leclerc i sortir airós de la investigació dels comissaris esportius

Max Verstappen va conquerir una victòria històrica en el GP d’Àustria, la novena prova del curs. El pilot holandès va guanyar la cursa de casa del seu equip, Red Bull, per segon any seguit i va donar el primer triomf en l’era híbrida de la F-1 a Honda, que des d’aquest any n’és el proveïdor de la mecànica. De retruc, el pilot holandès va trencar la ratxa de Mercedes, que havia guanyat les deu curses anteriors (les dues últimes del 2018 i totes les d’aquest any) i acaronava el rècord de victòries seguides de McLaren (onze, el 1988).

Tanmateix, la lluentor del triomf de Max no la donava la transcendència de l’èxit, sinó la manera com el va obtenir. En un campionat en què tot sovint les curses esdevenen processons d’alta velocitat, Verstappen va remuntar des del vuitè lloc, en què el va enfonsar una mala sortida, fins al primer. A Lewis Hamilton el va desbancar a boxs; a Sebastian Vettel i Valtteri Bottas els va avançar en la segona meitat de la cursa, i al líder Charles Leclerc, que ho tenia coll avall, en l’antepenúltima de les 71 voltes. Però, ai las!, el Red Bull número 33 i el Ferrari del pilot monegasc es van tocar mentre traçaven el tercer revolt en paral·lel, de manera que el resultat va estar enlaire durant més de tres hores, fins que els comissaris esportius –amb la catalana Sílvia Bellot entre ells– van concloure que havia estat un incident de cursa, ja que cap dels dos tenia tota o gran part de la culpa del contacte. L’escomesa va fer que Leclerc anés llarg per l’escapatòria d’asfalt i perdés definitivament la posició.

No cal dir que el veredicte va ser molt ben rebut pels amos del circuit, per Honda i per la munió d’aficionats holandesos que tenyien les grades de taronja, però no tant per Ferrari. Fa encara no un mes, els comissaris sí que van sancionar Vettel a Mont-real, per un incident, si més no dubtós, amb Hamilton. Ara per naps, ara per cols, l’equip italià continua somiant amb el primer triomf del curs.

PROTAGONISTES

L’avançament ha estat una lluita cos a cos. Si no es poden fer maniobres així, val més quedar-se a casa
Max Verstappen
Crec que el resultat hauria acabat sent el mateix, però no és així com es fa un avançament. No m’ha deixat espai
Charles Leclerc
Gran Premi d’Àustria
1r M. Verstappen (Red Bull) 1h22:01.822
2n C. Leclerc (Ferrari) a 2.724
3r V. Bottas (Mercedes) a 18.960
4t S. Vettel (Ferrari) a 19.610
5è L. Hamilton (Mercedes) a 22.805
6è L. Norris (McLaren) a 1 volta
7è P. Gasly (Red Bull) a 1 volta
8è C. Sainz (McLaren) a 1 volta
9è K. Räikkönen (Alfa Romeo) a 1 volta
10è A. Giovinazzi (Alfa Romeo) a 1 volta
Millor volta
M. Verstappen (Red Bull), v. 60 1:07.475
Campionat. Pilots
1r L. Hamilton (Mercedes) 197 punts
2n V. Bottas (Mercedes) 166
3r M. Verstappen (Red Bull) 126
4t S. Vettel (Ferrari) 123
5è C. Leclerc (Ferrari) 105
Campionat. Constructors
1r Mercedes 363 punts
2n Ferrari 228
3r Red Bull-Honda 169
4t McLaren-Renault 52
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)