L’obstacle el té a casa
Fórmula 1. Bottas pispa a Hamilton la posició preferent en el GP d’Anglaterra per tan sols sis mil·lèsimes. L’ídol local aspira a guanyar per sisè cop al circuit de Silverstone
Lewis Hamilton aspirava a aconseguir ahir la setena posició preferent a Silverstone, el seu circuit de casa, la cinquena en els últims cinc anys. Però la lliscada del seu Mercedes en el revolt de Brooklands, en el primer intent de la Q3, combinada amb un nou rècord de la pista del seu company Valtteri Bottas, el van apartar de la fita. El pilot finlandès va obtenir en el GP d’Anglaterra la primera pole en dos mesos –l’anterior l’havia fet a Catalunya, l’11 de maig–, la quarta del curs. El 77 va avantatjar l’ídol local de tot just sis mil·lèsimes, fent valer el registre del primer intent de la Q3, que no va millorar en el segon. Hamilton va girar full de l’error anterior en el segon intent, però no va arribar a batre la marca anterior del seu company. Avui l’haurà de desbancar si vol conquerir el seu sisè triomf a Silverstone.
Diversitat estratègica
La igualtat es manté en la segona línia de la graella, que ocupen Charles Leclerc (Ferrari) i Max Verstappen (Red Bull). El pilot monegasc va millorar el seu primer temps de la Q3 en més de quatre dècimes, i va estar a punt de donar un bon ensurt a l’equip platejat. L’SF90 número 16 va quedar a menys de vuit centèsimes de Bottas, cosa que va configurar el top 3 més ajustat del curs. Encara més si hi afegim Verstappen, el vencedor de l’última cursa, a Àustria, que és quart, a menys de dues dècimes.
El gran absent en les posicions d’honor és el segon Ferrari, de Sebastian Vettel, que només va fer el sisè millor temps, a gairebé set dècimes del 77. Fins i tot el va superar Pierre Gasly, amb l’altre Red Bull. Per primer cop aquest any, el pilot francès de l’equip de la marca de begudes va justificar el càrrec. Va superar el seu company en totes les sessions d’entrenaments lliures, i en la decisiva Q3 va acabar just darrere seu, a tres dècimes, i davant de Vettel. El millor dels altres va ser Daniel Ricciardo (Renault), setè, a més d’un segon dels Mercedes.
A banda d’una gran igualtat al capdavant, l’entrenament qualificatiu va dibuixar un interessant joc tàctic, ja que els Mercedes i els Red Bull començaran la cursa amb el pneumàtic mitjà, més durador, mentre que els Ferrari ho faran amb el tou, més ràpid en les primeres voltes. Tanmateix, aquesta alternativa estratègia podria quedar en no res si diumenge plou a Silverstone –com indiquen algunes previsions–, cosa que faria que tots els cotxes muntessin rodes d’aigua.