Aniversaris assenyalats
Fórmula 1. Mercedes celebra en el GP d’Alemanya 125 anys del seu debut, just quan en fa un que Vettel va engegar una mala ratxa que encara dura
Els Mercedes de Lewis Hamilton i Valtteri Bottas competiran en el GP d’Alemanya amb una decoració especial per celebrar els 125 anys del debut triomfal de la marca en competició. En efecte, la París-Rouen del 22 de juliol del 1894 és considerada la primera cursa de la història, i els Panhard-Levassor i Peugeot que van compartir el primer lloc –un jurat avaluava l’eficàcia i seguretat dels vehicles, no pas la velocitat– muntaven un motor fet a França amb llicència Daimler, l’empresa que el 1901 començaria a vendre cotxes Mercedes.
Per si no fos prou, enguany també fa 85 anys que els Mercedes van començar a competir amb les carrosseries d’alumini sense pintar, l’origen de les fletxes de plata. Abans, els bòlids alemanys eren blancs, per això els W10 llueixen el morro blanc aquest cap de setmana, a Hockenheim. Aquest mes de juliol també fa 65 anys del retorn dels Mercedes a la F-1 en la postguerra, i 25 que la marca de l’estrella de tres puntes hi va tornar com a proveïdora de motors. El 2019 és el desè curs consecutiu de la marca amb un equip propi, com als anys 30 i 50.
Aquí es va esguerrar tot
No cal dir, doncs, que Mercedes malda per afegir una nova victòria en el GP d’Alemanya a les nou que ja acumula el 2019, en deu curses, incloent-hi set doblets. A més, la multinacional és la patrocinadora principal del gran premi, per bé que la continuïtat d’Alemanya en el calendari és força dubtosa amb vista a l’any que ve.
Els aniversaris rodons no acaben aquí. Sense fer-ne tants escarafalls com Mercedes, aquest cap de setmana també fa un any de l’error de Sebastian Vettel quan encapçalava la seva cursa de casa, a Hockenheim. Llavors el cap de files de Ferrari era el líder del mundial, i allà va engegar una mala ratxa que encara dura. El principal beneficiari de la pífia va ser Hamilton, que va guanyar malgrat que havia arrencat catorzè en la graella. Vettel es va revifar breument amb la victòria a Spa, un mes després, però ja acumula 18 curses sense guanyar, esquitxades d’errades. L’última, fa quinze dies, a Silverstone, quan va envestir Max Verstappen després que l’holandès l’hagués avançat. Vettel acumula tres curses classificant-se fora del top 5 de la graella i lluny del podi, mentre que el seu company Charles Leclerc suma una pole i quatre podis seguits, i Verstappen és l’únic pilot que ha guanyat el 2019 sense un cotxe platejat. O, pel que fa al cas, blanc.