Els Ferrari, en bona forma a Hockenheim
Fórmula 1. Leclerc i Vettel lideren els entrenaments lliures del GP d’Alemanya, però la incertesa del temps podria donar ales a Mercedes
Ferrari va protagonitzar ahir el millor divendres del curs. Igual que a Bahrain, al final de març, Charles Leclerc i Sebastian Vettel van liderar les dues sessions d’entrenaments lliures del GP d’Alemanya, amb el pilot local primer al matí i el seu company monegasc a la tarda, quan va establir el millor registre del dia a Hockenheim, 1:13.449. Val a dir que els SF90 també van aconseguir dos doblets el divendres del GP de l’Azerbaidjan, fa tres mesos, però a Bakú la primera sessió es va haver de cancel·lar quan només s’havien disputat deu minuts –hi havia una tapa de clavaguera solta– i els Ferrari eren els únics cotxes que havien pogut marcar un temps.
Tanmateix, l’equip italià no les té totes, perquè les condicions de la pista durant la resta del cap de setmana es preveu que canviïn radicalment a Baden-Württemberg. Ahir va fer molta calor al circuit alemany, amb el termòmetre acaronant els 40º i l’asfalt per damunt dels 50º. És en aquestes condicions que els Mercedes pateixen més per tenir les temperatures de la mecànica i els pneumàtics sota control, però avui es preveu que les temperatures baixin força a Hockenheim i, fins i tot, diumenge s’espera que hi plogui, una circumstància que encara no s’ha viscut el 2019, en cap de les sessions de les deu proves ja disputades.
A can Ferrari desitjarien que l’ambient estiuenc aguantés un parell de dies més a Alemanya –un xàfec sobtat va provocar l’error de Vettel quan encapçalava l’edició de l’any passat d’aquesta cursa–, però, si més no, el bòlid vermell es va mostrar molt competitiu, per bé que, a la tarda, Lewis Hamilton va quedar a poc més d’una dècima del temps de Leclerc. Al matí, Valtteri Bottas va tenir una sortida de pista al bell mig de la zona de l’estadi, al mateix revolt on Vettel es va encastar contra les barreres l’any passat, però el Mercedes del finlandès no va arribar a topar-hi i va continuar com si res. En canvi, a la tarda Pierre Gasly sí que va colpejar el mur, quan va anar llarg en l’últim revolt, a les acaballes de la sessió. El seu company Max Verstappen va col·locar el Red Bull-Honda en el cinquè lloc, mentre que Romain Grosjean va donar la sorpresa enlairant l’irregular Haas fins al sisè, a set dècimes de Leclerc.