Catalunya vol guanyar temps per assegurar la F-1
Motor. El Circuit ha proposat una solució basada en una pròrroga del contracte per a l’any 2020 per poder negociar sense la pressió del temps un nou acord fins al 2025
La F-1 continuarà a Catalunya l’any 2020 quan Liberty Media faci oficial que accepta la proposta que li ha fet el circuit de Barcelona-Catalunya de prorrogar un any el contracte que va expirar amb el GP del maig passat. Hoha publicat l’Ara. Hores més tard, el mateix circuit ha emès un comunicat en el qual assegura que no hi ha cap acord tancat i que les negociacions continuen el seu curs.
La clau de volta de tot plegat és que el Circuit de Barcelona-Catalunya ha deixat de banda la negociació per l’ampliació de contracte per cinc anys i de moment només ha proposat la pròrroga per al 2020, una proposta que a Liberty li va bé perquè la intenció del promotor del campionat és incrementar els ingressos augmentant el nombre de grans premis. Aquesta estratègia topa amb l’oposició dels equips, però, si fos per salvar Catalunya, podrien acceptar ara un calendari ampliat perquè no volen deixar de competir-hi pel valor tècnic que els aporta la pista de Montmeló. De fet, sigui quin sigui el desenllaç, els test de pretemporada s’hi continuaran fent.
Aquest canvi d’estratègia tampoc va malament a la part catalana per aclarir quin és el context polític i si, per exemple, la Generalitat aconsegueix presentar i aprovar un pressupost per al 2020 i si, de manera més imminent, l’Estat espanyol té govern o va a noves eleccions. Alhora, també caldria definir el paper del nou Ajuntament de Barcelona.
L’encaix al 2020
Liberty s’havia compromès amb els equips a un calendari de 21 curses, amb l’entrada d’Holanda i Vietnam i la baixa de dos dels tres següents GP: Alemanya, Mèxic –la iniciativa privada pugna per salvar-lo– i Catalunya.
Del GP d’Holanda vindria l’altre problema: la data. El campionat començarà el 15 de març a Austràlia, i tot fa pensar que Vietnam, Bahrain i la Xina serien les següents. La primera cursa europea (3 o 10 de maig) seria Holanda, però endarrerir-la podria donar aire a les obres de Zandvoort i obriria un forat perquè la F-1 continués entrant a Europa per Catalunya. Les alternatives de juliol (en lloc d’Hockenheim) o setembre no són ben vistes pel Circuit, per raons climàtiques, excés de calor i risc de pluja, respectivament.