L’amenaça fantasma
Fórmula 1. Ferrari malmet la condició de favorita en el GP d’Alemanya després de sengles avaries de Vettel i Leclerc que obren la porta de la posició preferent i la glòria a Hamilton
“El cotxe va d’allò més bé aquí i hem perdut una gran oportunitat.” Tal vegada sense voler-ho, Sebastian Vettel va fer el millor resum possible de la jornada viscuda ahir a Hockenheim. El pilot alemany parlava després de quedar a l’estacada en la Q1 del GP d’Alemanya, per una fuita en l’intercanviador de calor del turbo, però el drama de Ferrari encara es va agreujar en la Q3, quan la bomba de combustible de l’SF90 de Charles Leclerc va fer figa i el pilot monegasc va quedar relegat a la cua del top 10.
Per incompareixença dels rivals, un incrèdul Lewis Hamilton –s’havia llevat amb mal de coll– va donar una posició preferent imprevista a Mercedes, el cap de setmana en què la marca alemanya celebra els 125 anys en competició i els 200 grans premis en la categoria reina. Era la quarta pole del curs del vigent campió, i la vuitena de l’equip platejat en les onze proves disputades.
“Necessitem Ferrari”
Fins i tot semblava que a can Mercedes els sabés greu la dissort de l’etern antagonista. “És una llàstima, perquè necessitem una Ferrari competitiva per salpebrar el campionat”, va reconèixer el cap de l’estrella de tres puntes, Toto Wolff, disfressat –com la resta de membres de l’equip– amb un acurat estil retro per fer una picada d’ullet als èxits passats de les fletxes de plata.
I és que Ferrari semblava tenir la paella pel mànec en el circuit alemany, si més no en la prestació absoluta a una volta. Inclús ahir, quan la baixada de la temperatura (38º divendres; 24º dissabte) va alterar les condicions de pista de la vigília. Leclerc va dominar l’entrenament matinal i la Q1, quan Vettel va quedar fora de combat. En la Q3 va ser el torn del KO de l’altre Ferrari, mentre Hamilton s’enduia la pole amb dues voltes excelses per sota d’1:12 (1:11.767 i 1:11.783). Al seu costat en la primera línia es va col·locar Max Verstappen, que es refer d’un problema amb els modes del motor Honda en la Q2 i va batre Bottas en la Q3. Potser Toto Wolff estaria més tranquil amb un Ferrari al costat de Lewis en comptes del combatiu pilot holandès, però la previsió de pluja per avui també podria girar la cursa com un mitjó.