Fórmula 1

Els galons del campió

Mercedes treu suc de l’estratègia i fa possible que Hamilton avanci Verstappen per guanyar el GP d’Hongria

Els Ferrari entren a més d’un minut del vencedor, la diferència més àmplia del curs

El xampany del podi sempre té un gust especial. Però quan és el premi per una victòria segellada amb una elevada dosi de risc –i sabent que avui comencen tres setmanes de vacances abans d’emprendre la recta final del curs–, l’estat d’embriaguesa no el dona el grau etílic de l’escumós sinó la descàrrega d’adrenalina. Lewis Hamilton va assaborir ahir aquesta sensació al final del GP d’Hongria. El líder del mundial va treure suc d’una estratègia audaç de Mercedes per avançar Max Verstappen quan només faltaven quatre voltes (de 70). Va ser la vuitena victòria del curs de Hamilton, en dotze curses, i la setena que obté a Hungaroring (iguala les set que també acumula al Quebec). Per la seva banda, Verstappen va sumar el tercer podi en les últimes quatre curses, i la segona millor volta de la cursa seguida. Ja empaita el segon lloc en la general que ocupa l’altre pilot de Mercedes, Valtteri Bottas, només vuitè ahir, després d’haver trencat l’aleró davanter en la primera volta.

Max i Lewis, emparellats

Val a dir que Hamilton va mirar de desbancar Verstappen en una lluita directa a la pista. Després de la primera tanda d’aturades a boxs, el W10 va encalçar l’RB15 fins que els dos cotxes van traçar emparellats els dos primers revolts de la volta 39. Tot seguit Hamilton va atacar Verstappen per fora en el rapidíssim quart revolt (240 km/h de velocitat en el vèrtex). El va avançar... però va anar llarg i va haver de cedir la posició. Semblava que l’estira-i-arronsa continuaria durant les trenta voltes que encara faltaven, però el mur de Mercedes va decidir agafar el bou per les banyes i forjar la victòria a còpia d’estratègia.

Dit i fet, en la volta 48 Hamilton va enfilar cap al box platejat per fer un segon canvi de rodes. El ritme ben galdós dels Ferrari –van creuar la meta a més d’un minut, la diferència més àmplia del curs– va fer possible que el Mercedes mantingués el segon lloc, però ara a vint segons del Red Bull capdavanter. Al principi, Lewis no les tenia totes, però el seu enginyer li va assegurar que, amb un joc nou de rodes del compost mitjà, tindria prou ritme per cruspir-se l’avantatge de Max, que havia d’arribar fins al final fent durar el joc de pneumàtics durs que havia muntat en la volta 25. La remuntada va culminar en la volta 67, quan Hamilton va avançar el líder com si no hi fos. Verstappen va fer llavors una segona aturada a boxs per muntar les rodes toves i, si més no, endur-se el premi de consolació de la millor volta de la cursa (un puntet).

Rere els punters, el millor dels altres va tornar a ser Carlos Sainz, que va parar els peus al segon Red Bull, de Pierre Gasly, i també l’empaita en la general d’un campionat que ara se’n va de vacances.

LA DADA

81
punts
de Verstappen en les últimes quatre curses. Hamilton n’ha sumat 63; els Ferrari, 45, i Bottas, 37.

PROTAGONISTES

No podem estar contents, hem perdut moltíssims segons en poques voltes. El tercer lloc és un magre consol
Sebastian Vettel
Ho hem intentat, però no teníem el ritme dels Mercedes. No hem guanyat, però ha estat un bon cap de setmana
Max Verstappen
Sempre has de confiar al 100% en l’equip, però no ho veia clar amb un desavantatge de vint segons
Lewis Hamilton
1rLewis Hamilton (Mercedes)1h35:03.796
2nMax Verstappen (Red-Bull-Honda)a 17.796
3rSebastian Vettel (Ferrari)a 1:01.433
4tCharles Leclerc (Ferrari)a 1:05.250
Carlos Sainz (McLaren-Renault)a 1 volta
Pierre Gasly (Red Bull-Honda)a 1 volta
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)a 1 volta
Valtteri Bottas (Mercedes)a 1 volta
Lando Norris (McLaren-Renault)a 1 volta
10èAlex Albon (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
11èSergio Pérez (Racing Point-Mercedes)a 1 volta
12èNico Hülkenberg (Renault)a 1 volta
13èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 1 volta
14èDaniel Ricciardo (Renault)a 1 volta
15èDaniil Kviat (Toro Rosso-Honda)a 2 voltes
16èGeorge Russell (Williams-Merc.)a 2 voltes
17èLance Stroll (Racing Point-Mercedes)a 2 voltes
18èAntonio Giovinazzi (Alfa-Ferrari)a 2 voltes
19èRobert Kubica (Williams-Mercedes)a 3 voltes
ret.Romain Grosjean (Haas-Ferrari)49 voltes
LÍDERS SUCCESSIUS
Verstappen, v. 1 a 24, Hamilton, v. 25 a 31, Verstappen, v. 32 a 66, Hamilton, v. 67 a 70
MILLOR VOLTA
Verstappen (1:17.103, a 204,552 km/h)v. 69
CAMPIONAT DE PILOTS
1rLewis Hamilton (Mercedes)250
2nValtteri Bottas (Mercedes)188
3rMax Verstappen (Red-Bull-Honda)181
4tSebastian Vettel (Ferrari)156
Charles Leclerc (Ferrari)132
Pierre Gasly (Red-Bull-Honda)63
Carlos Sainz (McLaren-Renault)58
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)31
Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda)27
10èLando Norris (McLaren-Renault)24
11èDaniel Ricciardo (Renault)22
12èLance Stroll (Racing Point-Mercedes)18
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes438
2nFerrari288
3rRed Bull-Honda244
4tMcLaren-Renault82
Toro Rosso-Honda43
Renault39
Alfa Romeo-Ferrari32
Racing Point-Mercedes31
Haas-Ferrari26
PRÒXIMA CURSA
GP de Bèlgica, 1 de setembre

Per emmarcar

Sainz va sumar el segon cinquè lloc seguit amb el McLaren, deixant enrere un Red Bull i un Mercedes.

Per oblidar

Per segona cursa seguida, un Mercedes va acabar en la part baixa del top 10. Bottas ja té Verstappen al clatell.

Sí unànime al GP de Catalunya

Encara falta la confirmació oficial i conèixer-ne la data, però la inclusió del GP de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya en el calendari del 2020 ja és un mer tràmit. L’últim escull era el vistiplau dels equips a l’expansió del mundial, de les 21 curses actuals a les 22, la qual cosa va quedar resolta en una reunió al pàdoc d’Hungaroring entre els directius i el promotor del campionat, Chase Carey. En la reunió també es va acordar que la cursa extra es farà amb la mateixa quota de tres motors per cotxe i curs que ara.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)