Fórmula 1

Com si no hagués passat res

Fórmula 1. El Circuit de Barcelona-Catalunya no només es manté en el calendari del 2020 sinó que ho fa en la seva data clàssica, el 10 de maig, a la qual no volia renunciar

Objec­tiu asso­lit al cent per cent. El Gran Premi de fórmula 1 al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya es dis­pu­tarà el 10 de maig, segons el calen­dari faci­li­tat ahir, que ja es pot con­si­de­rar ofi­cial, tot i que el Con­sell Mun­dial de la Fede­ració Inter­na­ci­o­nal d’Auto­mo­bi­lisme (FIA) ho apro­varà for­mal­ment el pròxim 4 d’octu­bre. Per tant, èxit rotund en els plan­te­ja­ments fets des de Cata­lu­nya. No només hi haurà 30a edició del Gran Premi pun­tu­a­ble, sinó que es dis­pu­tarà en les dates que el cir­cuit sem­pre ha defen­sat com les més favo­ra­bles.

La qüestió de la data es va plan­te­jar en paral·lel a la nego­ci­ació per la pròrroga del con­tracte que ven­cia aquest any –la fórmula ha estat aquesta, i no la reno­vació– perquè a Cata­lu­nya se li havia plan­te­jat que deixés el seu espai a pri­mers de maig al recu­pe­rat GP d’Holanda. Les alter­na­ti­ves, més cap a l’estiu o bé ja al setem­bre, just abans de dei­xar el con­ti­nent euro­peu, no eren satis­factòries per qüesti­ons mete­o­rològiques –calor o risc de pluja–, tot i que hi havia una altra pode­rosa raó per opo­sar-s’hi: fins ara el Gran Premi català ha estat el pri­mer del cam­pi­o­nat que es dis­puta a la vella Europa –des del 2015 no ho és estric­ta­ment perquè s’ha cor­re­gut després del GP de Rússia o de l’Azer­baid­jan–, i ser el pri­mer el deixa en una posició òptima per foca­lit­zar l’interès de l’afi­ci­o­nat euro­peu, encara el més nombrós, que no ha pogut veure un gran premi en directe en els vuit mesos pre­vis.

Per al 2020, però, Zand­vo­ort se li avança una set­mana –tot i que té mol­tes obres per fer– i podrà capi­ta­lit­zar tot l’efecte Vers­tap­pen. La popu­la­ri­tat i com­pe­ti­ti­vi­tat del jove pilot holandès és una de les raons per recu­pe­rar aquell gran premi.

Un GP més, menys test

Ja no és cap secret que l’objec­tiu de Liberty –pro­pi­e­tari dels drets de la F-1– és incre­men­tar els ingres­sos per la via d’allar­gar el calen­dari... i apla­car les quei­xes dels equips amb un retorn econòmic supe­rior. De les 19 cur­ses que han tin­gut la majo­ria de cam­pi­o­nats de l’última dècada s’havia pas­sat a 20 (2012 i 2017) i 21 (2016, 2018 i 2019) i el futur s’enca­mina cap a les 24 o 25. Ara són 22 perquè l’entrada del Viet­nam (5 d’abril) i Holanda (3 de maig) es com­pensa amb la baixa –segur que tem­po­ral– d’Ale­ma­nya. Perquè dei­xar orfe de F-1 el país de Vet­tel –qua­tre cops campió i sem­pre aspi­rant al cinquè– amb l’expec­ta­tiva de l’arri­bada a curt ter­mini de Mick Schu­mac­her –fill de Mic­hael– només pot ser un fet con­jun­tu­ral.

Una de les con­tra­par­ti­des accep­ta­des per la F-1 a canvi de l’accep­tació del calen­dari de 22 cur­ses és la reducció de jor­na­des de test per tal de poder res­pec­tar els acords labo­rals amb el per­so­nal de les dife­rents escu­de­ries. En la pre­tem­po­rada es pas­sarà de vuit dies a sis, sem­pre al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya. També des­a­pa­rei­xen els qua­tre dies enmig de la tem­po­rada (Bah­rain i Cata­lu­nya els han tin­gut aquest any). A canvi, hi ha un dia més de test de pneumàtics pre­vist al final de tem­po­rada. Els pneumàtics pas­sa­ran l’any 2021 a 19 pol­za­des de diàmetre i Pire­lli té 25 dies de test per fer amb tots els equips. Seran tres dies de test a Abu Dhabi, dos dels quals hau­ran de fer-los pilots no titu­lars.

Les 22 proves
Austràlia 15 de març
Bahrain 22 de març
Vietnam 5 d’abril
Xina 19 d’abril
Holanda 3 de maig
Catalunya 10 de maig
Mònaco 24 de maig
Azerbaidjan 7 de juny
Quebec 14 de juny
França 28 de juny
Àustria 5 de juliol
Anglaterra 19 de juliol
Hongria 2 d’agost
Bèlgica 30 d’agost
Itàlia 6 de setembre
Singapur 20 de setembre
Rússia 27 de setembre
Japó 11 d’octubre
Estats Units 25 d’octubre
Mèxic 1 de novembre
Brasil 15 de novembre
Abu Dhabi 29 de novembre

Bottas i Ocon tornen de vacances amb bones notícies

La F-1 torna de les vacances d’estiu amb les visites als temples de la velocitat, Spa i Monza. A les Ardenes la majoria d’equips incorporaran actualitzacions, sobretot de caire aerodinàmic, de cara a la segona meitat del campionat, si bé al capdamunt de la taula tot està molt decantat perquè Lewis Hamilton –250 punts, 62 més que el seu company de Mercedes Valtteri Bottas i 69 més que Max Verstappen (Red Bull– acabi sumant el seu sisè títol i se situï a un de Michael Schumacher.

A Spa, però, qui té més bones notícies per explicar és justament Valtteri Bottas, a qui Mercedes acaba de renovar perquè sigui el company de Lewis Hamilton per quart any consecutiu. El finlandès havia estat objecte de rumors que el situaven fora de Mercedes en benefici d’Esteban Ocon. El francès, al seu torn, ja té seient confirmat, a Renault, l’equip pel qual ja havia de pilotar aquest any i que finalment va preferir l’experiència de Daniel Ricciardo. Nico Hülkenberg serà el sacrificat per Renault, i podria trobar sortida a Haas si el propietari de l’equip el prefereix a Romain Grosjean. Kevin Magnussen no es mou.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.