Leclerc, ‘pole’ a Monza amb un sol intent
Fórmula 1. Ferrari s’endú la posició preferent en el GP d’Itàlia al final d’una Q3 condicionada per l’embolic entre els pilots que miraven d’agafar un bon rebuf
Charles Leclerc ha sumat a Monza la segona posició preferent en vuit dies, i demà encapçalarà la graella de sortida del GP d’Itàlia, a casa de Ferrari. El pilot monegasc ha fet la feina en el primer intent de la Q3, en què ha avantatjat Lewis Hamilton (Mercedes) de tot just 39 mil·lèsimes. Tot s’havia de jugar en el segon intent, però només Carlos Sainz (McLaren) i el mateix Leclerc han creuat la meta abans que el rellotge arribés a zero. La resta de pilots han fet tard, mentre jugaven al gat i la rata per tal de no encapçalar la corrua de cotxes i, així, treure suc del rebuf dels bòlids precedents.
De fet, Leclerc ha aconseguit començar la volta llançada després d’avançar el seu company Sebastian Vettel abans de l’últim revolt, perquè en teoria era el torn de l’alemany de beneficiar-se del rebuf del seu company. En les llargues rectes de Monza, el rebuf pot fer guanyar unes dues dècimes en cada recta, és a dir, mig segon en una volta. A hores d’ara, els comissaris esportius estan investigant l’última volta de la Q3 per veure si algun pilot ha rodat anormalment lent en aquella volta d’escalfament, cosa que podria suposar alguna sanció.
Quan Leclerc, incrèdul, ha vist que cap dels pilots que podia pispar-li la pole estava en competició ha aixecat el peu i ha començat a saludar els tifosi, entregats al seu nou ídol. “Estic content per la pole; llàstima de l’embolic al final, perquè m’hauria agradat fer una última volta anant a totes”, ha declarat tot just baixar del cotxe. Amb un temps d’1:19.307, el pilot monegasc no ha millorat el rècord de la pole que va obtenir Kimi Räikkönen l’any passat, també amb Ferrari.
Precisament, el pilot finlandès ha tingut un accident en la Parabòlica en el seu primer intent de la Q3. Valtteri Bottas rodava rere seu i en un principi el seu temps d’1:19.354 –a menys de mitja dècima de Leclerc– no s’ha considerat vàlid, perquè la sessió s’ha interromput de seguida amb la bandera vermella. Abans de la represa, però, el registre ha estat comptabilitzat i el pilot finlandès ocuparà el tercer lloc de la graella, al davant de Vettel. Per la seva banda, Hamilton també s’ha mostrat satisfet amb el segon lloc, en la primera línia. “Demà lluitarem amb els Ferrari”, ha dit.
La jornada a Monza ha començat amb un accident espectacular en la cursa de F-3, quan Alex Peroni, de l’equip Campos, ha anat llarg en la Parabòlica i ha sortit disparat enlaire sobre el piano artificial que delimitava els límits de la pista en l’escapatòria d’asfalt. El cotxe ha aterrat cap per avall sobre el mur de pneumàtics. El pilot n’ha sortit per si mateix, només amb una vèrtebra trencada, gràcies a la protecció de l’halo. Direcció de cursa ha decidit desmuntar el piano durant la resta del cap de setmana.