La consagració de Leclerc
El pilot monegasc torna a guanyar després de derrotar els dos Mercedes i, així, dona el primer triomf a Ferrari en el GP d’Itàlia des del 2010
Vettel fa una virolla, és penalitzat i acaba fora dels punts
Monza, el temple de la velocitat, va ser l’escenari, ahir, d’un duel cara a cara a 244 km/h de mitjana entre el Ferrari de Charles Leclerc i els Mercedes de Valtteri Bottas i Lewis Hamilton. El nou ídol dels tifosi va aconseguir en el GP d’Itàlia la segona victòria en vuit dies –a Spa havia estrenat el seu caseller en la F-1–, després de parar els peus a les fletxes de plata amb una exhibició memorable d’exercici, agressivitat i maduresa. No va tenir l’ajuda de l’altre Ferrari, perquè Sebastian Vettel es va autoeliminar en la volta 6, quan era quart. Va fer una virolla i va envestir Lance Stroll quan mirava de reprendre la marxa. El van penalitzar i va acabar doblat pel seu company i els dos W10. L’única taca en la cursa de Leclerc va ser una passada de frenada en la primera xicana, al capdavall intranscendent.
Dos contra un
En aquest duel de dos contra un, el primer a alçar la bandera blanca va ser Hamilton. Va encalçar el Ferrari després de l’aturada a boxs i, en la volta 23 (de 53), el va atacar a la segona xicana. S’hi va emparellar per fora, però Leclerc, sense miraments, el va arraconar a l’herba i va obligar el líder del mundial a tallar el revolt. Una defensa dura, al límit de la legalitat esportiva, que va valer al futur vencedor la targeta groga dels comissaris –amb la catalana Sílvia Bellot entre ells–, sota la forma de la bandera negra i blanca d’avís. Una altra jugada semblant li hauria valgut una penalització.
Hamilton va acabar havent de fer una segona aturada a boxs després de quedar sense pneumàtics –els va rostir empaitant el Ferrari– i caure al tercer lloc, rere Bottas, quan faltaven dotze voltes. Llavors el pilot finlandès va recollir el testimoni del seu cap de files en la persecució de l’SF90. S’hi va acostar a tot just mig segon, quan faltaven tres voltes, però el 77 va entrar passat en la primera xicana i va acabar l’antepenúltim gir a 1.2 segons. En l’últim encara estava a vuit dècimes, mentre Leclerc alliberava tota la tensió acumulada cridant “Yeeeessss!” per la ràdio. Feia dies que Monza no vivia una jornada tan apoteòsica, perquè els Mercedes hi havien guanyat els últims cinc anys i un Ferrari no ho feia des del 2010, llavors amb Fernando Alonso. Per acabar-ho d’adobar, l’arma guanyadora de Leclerc va ser el motor –el cor del bòlid, segons la filosofia del fundador Enzo Ferrari–, que tibava prou a les rectes per desfer els intents d’avançament dels Mercedes.
El duel al capdavant va relegar la resta de pilots al rol de comparses de luxe. Renault va tancar la millor actuació del curs, amb Ricciardo quart i Hülkenberg cinquè; Verstappen va remuntar des de la cua fins al vuitè lloc –l’últim pilot en la volta del líder–, i Sainz va haver de plegar per una roda solta.
LA DADA
PROTAGONISTES
1r | Charles Leclerc (Ferrari) | 1h15:26.665 | |
2n | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 0.835 | |
3r | Lewis Hamilton (Mercedes) | a 35.199 | |
4t | Daniel Ricciardo (Renault) | a 45.515 | |
5è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 58.165 | |
6è | Alex Albon (Red Bull-Honda) | a 59.315 | |
7è | Sergio Pérez (Racing Point-Merc.) | a 1:13.802 | |
8è | Max Verstappen (Red-Bull-Honda) | a 1:14.492 | |
9è | Antonio Giovinazzi (Alfa-Ferrari) | a 1 volta | |
10è | Lando Norris (McLaren-Renault) | a 1 volta | |
11è | Pierre Gasly (Red Bull-Honda) | a 1 volta | |
12è | Lance Stroll (Racing Point-Merc.) | a 1 volta | |
13è | Sebastian Vettel (Ferrari) | a 1 volta | |
14è | George Russell (Williams-Mercedes) | a 1 volta | |
15è | Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) | a 1 volta | |
16è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | a 1 volta | |
17è | Robert Kubica (Williams-Mercedes) | a 1 volta | |
ret. | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 43 voltes | |
ret. | Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) | 29 voltes | |
ret. | Carlos Sainz (McLaren-Renault) | 27 voltes | |
LÍDERS SUCCESSIUS |
Leclerc, v. 1 a 19, Bottas, v. 20 a 27, |
Leclerc, v. 28 a 53 | |
MILLOR VOLTA |
Hamilton (1:21.779, a 255,014 km/h) | v. 51 | ||
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 284 |
2n | Valtteri Bottas (Mercedes) | 221 |
3r | Max Verstappen (Red-Bull-Honda) | 185 |
4t | Charles Leclerc (Ferrari) | 182 |
5è | Sebastian Vettel (Ferrari) | 169 |
6è | Pierre Gasly (Red-Bull/Toro Rosso-Honda) | 65 |
7è | Carlos Sainz (McLaren-Renault) | 58 |
8è | Daniel Ricciardo (Renault) | 34 |
9è | Alex Albon (Toro Rosso/Red Bull-Honda) | 34 |
10è | Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) | 33 |
11è | Nico Hülkenberg (Renault) | 31 |
12è | Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) | 31 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Mercedes | 505 |
2n | Ferrari | 351 |
3r | Red Bull-Honda | 266 |
4t | McLaren-Renault | 83 |
5è | Renault | 65 |
6è | Toro Rosso-Honda | 51 |
8è | Racing Point-Mercedes | 46 |
9è | Alfa Romeo-Ferrari | 34 |
9è | Haas-Ferrari | 26 |
PRÒXIMA CURSA |
GP de Singapur, 22 de setembre | |
Per emmarcar
Leclerc es va consagrar a Monza amb una victòria que els ‘tifosi’ recordaran per anys que passin.
Per oblidar
L’èxit de Ferrari a Monza va contrastar amb el galdós paper de Vettel, enfonsat per un error tot just començar.
Pendents de Correa
Una setmana després de l’accident que va costar la vida a Anthoine Hubert, en la cursa de F-2 a Spa, l’altre pilot implicat, Juan Manuel Correa, continua en estat crític però estable. L’han traslladat a Londres, on es troba en coma induït arran d’una síndrome respiratòria aguda. A Monza també hi va haver un accident greu en una cursa suport, ara de F-3. Alex Peroni va sortir sense ajut del cotxe després de saltar disparat enlaire sobre un piano i caure cap per avall sobre les proteccions, però té una vèrtebra trencada.