Ferrari Land a Singapur
Vettel i Leclerc fan el primer doblet de l’escuderia en dues temporades però el jove monegasc discuteix l’estratègia que el deixa sense la victòria
Ferrari havia de celebrar ahir a Singapur la seva gran festa de la temporada. Des del Gran Premi d’Hongria el 2017 que l’escuderia de Maranello no veia els seus pilots completar un doblet. Sebastian Vettel i Charles Leclerc ho van fer en el gran premi més dur de la temporada després de gairebé dues hores en un circuit brut, amb els murs a tocar en molts revolts i amb un desgast físic i de pneumàtics constant. El traçat urbà, a més, no afavoria d’antuvi Ferrari, però Vettel i, sobretot, Leclerc ja havien demostrat en els entrenaments que havien fet més bé els deures que els seus rivals, sobretot que Mercedes, que es va quedar sense podi i amb la sensació que haurà de nedar contra corrent fins a final de temporada.
Al box de Ferrari, amb tot, no tothom estava igual de content. Leclerc va pensar que el seu propi equip li havia pres la victòria en l’estratègia de canvi de pneumàtics. El jove monegasc, que havia encadenat la seva tercera pole, va fer la seva feina. Va resistir Hamilton a la sortida i va marcar un ritme lent per no desgastar ni els pneumàtics ni els frens en espera de l’aturada a boxs. Vettel, tercer, va rebre l’ordre d’entrar a la volta 20. Quan va tornar a la pista va trobar el circuit net i, gat vell com és, va accelerar a tot drap per guanyar segons al cronòmetre mentre el seu company continuava sense arriscar-se. A la volta següent Leclerc va anar a canviar els pneumàtics però es va trobar, oh sorpresa, que Vettel li havia pres la cartera. “Què diantre!”, va deixar anar per la ràdio conscient que havia perdut mitja cursa en aquesta maniobra, probablement un error de càlcul no volgut per Ferrari i més tenint en compte que Leclerc és més a prop en el campionat de Hamilton que Vettel.
Pitjor ho va fer Mercedes, que va deixar en pista Hamilton massa temps amb els pneumàtics desgastats mentre els dos Ferarri i també Verstappen milloraven cada volta els seus temps. Fins i tot van haver de donar ordre d’equip encoberta a Vottas perquè aquest reduís la velocitat, una fórmula que servir perquè el líder del mundial entrés quart a la pista i no cinquè.
Interminable
En la segona part del Gran Premi l’aparició del cotxe de seguretat, molt habitual a Singapur, va aplegar els pilots constantment però Hamilton, tot i retallar la diferència, sabia que això jugava a la contra ja que Vettel, Leclerc i Verstappen podien donar voltes sense gastar les rodes.
A Ferrari, nerviosos per com es prendria el segon lloc Leclerc, el van avisar des del box que no s’arrisqués. “No faré cap estupidesa, però això no és just”, va etzibar el pilot, que amb el segon lloc d’ahir ja és el tercer en el mundial. De fet, és el pilot que l’ha reviscut.
LA DADA
PROTAGONISTES
1r | Sebastian Vettel(Ferrari) | 1h58:33.667 |
2n | Charles Leclerc (Ferrari) | a 2.641 |
3r | Max Verstappen (Red Bull) | a 3.821 |
4t | Lewis Hamilton (Mercedes) | a 4.608 |
5è | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 6.119 |
6è | Alex Albon (Red Bull-Honda) | a 11.663 |
7è | Lando Norris (McLaren-Renault) | a 14.769 |
8è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | a 15.547 |
9è | Nico Hulkenberg (Renault) | a 16.718 |
10è | Antoni Giovinazzi (Alfa Romeo) | a 17.855 |
11è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | a 35.436 |
12è | Carlos Sainz (McLaren-Renault) | a 35.436 |
13è | Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) | a 36.419 |
14è | Danil Ricciardo(Renault) | a 37.660 |
15è | Daniil Kvyat (Toro Rosso-Honda) | a 38.178 |
16è | Robert Kubica (Williams-Mercedes) | a 47.024 |
17è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 1:26.552 |
ret. | Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) | 49 voltes |
ret. | Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) | 42 voltes |
ret. | George Russell (Williams-Mercedes) | 34 voltes |
LÍDERS SUCCESSIUS |
Leclerc, v. 1 a 19, Hamilton, v. 20 a 26, |
Giovinazzi, v. 27 a 30, Vettel, v. 31 a 61 | |
MILLOR VOLTA |
Hamilton (1:21.779, a 255,014 km/h) | v. 51 | ||
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 296 |
2n | Valtteri Bottas (Mercedes) | 231 |
3r | Charles Leclerc (Ferrari) | 200 |
4t | Max Verstappen (Red Bull-Honda) | 200 |
5è | Sebastian Vettel (Ferrari) | 194 |
6è | Pierre Gasly (Red Bull/Toro Rosso-Honda) | 69 |
7è | Carlos Sainz (McLaren-Renault) | 58 |
8è | Alex Albon (Toro Rosso/Red Bull-Honda) | 42 |
9è | Daniel Ricciardo (Renault) | 34 |
10è | Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) | 33 |
11è | Nico Hülkenberg (Renault) | 33 |
12è | Lando Norris(McLaren-Renault) | 31 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Mercedes | 527 |
2n | Ferrari | 394 |
3r | Red Bull-Honda | 289 |
4t | McLaren-Renault | 89 |
5è | Renault | 67 |
6è | Toro Rosso-Honda | 55 |
8è | Racing Point-Mercedes | 46 |
9è | Alfa Romeo-Ferrari | 35 |
9è | Haas-Ferrari | 26 |
PRÒXIMA CURSA |
GP de Rússia, 29 de setembre | |
Per emmarcar
Vettel va llegir més bé que ningú que la decisió de Ferrari l’afavoriria si premia l’accelerador en el moment just.
Per oblidar
En un circuit on l’estratègia decideix gairebé sempre el vencedor Mercedes no va tenir el seu millor dia.
Vettel desempata amb Hamilton
Vettel i Hamilton afrontaven el Gran Premi de Singapur amb un rècord de quatre victòries cadascun, que l’alemany va trencar ahir a favor seu. El pilot de Ferrari no guanyava un gran premi des de la victòria a Bèlgica (Spa-Francorchamps) el 26 d’agost de l’any passat. El de Ferrari suma 53 victòries, encara lluny dels dos pilots amb més victòries, el mateix Hamilton (81) i Michael Schumacher (91).