Ja ho té per costum
Fórmula 1. Charles Leclerc és el més ràpid en l’entrenament cronometrat del GP de Rússia i acumula la quarta ‘pole’ seguida, una fita que Ferrari encara no havia aconseguit aquest segle
Charles Leclerc va refermar el moment dolç de Ferrari d’ençà de la represa del curs amb la quarta posició preferent consecutiva en un mes. Els bòlids vermells no van tenir rival en l’entrenament cronometrat del GP de Rússia, però només el pilot monegasc en va treure tot el suc. A Sotxi, Leclerc va ser l’únic pilot a baixar d’1:33 en l’entrenament lliure matinal i també en la Q2 –en la Q1 va passat el tall amb el pneumàtic mitjà–, mentre que en la Q3 també va ser l’únic de baixar d’1:32, cosa que va fer en els seus dos intents (1:31.801 i 1:31.628), tots dos prou bons per valer la pole. El seu company Sebastian Vettel era segon després del primer intent (1:32.135, a tres dècimes), però en el definitiu el va superar Lewis Hamilton (Mercedes), per tot just dues centèsimes. Els dos pluricampions de la graella van rodar en 1:32.0, a quatre dècimes de Leclerc. També és la tercera cursa seguida que Hamilton comparteix la primera línia amb Leclerc.
La prestació va suposar tota una fita per a Ferrari, ja que l’últim cop que un cotxe de Maranello va encapçalar la graella quatre vegades seguides va ser l’any 2000, quan Michael Schumacher ho va fer en les quatre últimes curses i també en les tres primeres del 2001. Per tant, és el primer cop que ho aconsegueixen en aquest segle. En total, Leclerc suma sis poles enguany, mentre que Hamilton i l’altre pilot de Mercedes, Valtteri Bottas, en tenen quatre cadascun i Vettel, una.
Amb tot, Leclerc va reconèixer que Sotxi no és pas el millor circuit per arrencar primer, ja que el llarg tram gas a fons fins a la primera frenada el podria deixar a mercè de Hamilton. Ferrari i Mercedes plantegen la cursa amb tàctiques diferents, ja que els SF90 sortiran amb el pneumàtic tou, mentre que els W10 ho faran amb el mitjà, després de passar el tall de la Q2 amb aquest compost, més lent però també més durador.
Per la seva banda, Max Verstappen (Red Bull) va fer el quart millor temps, però arrossegava cinc llocs de sanció per haver muntat un motor nou i arrencarà novè. Valtteri Bottas (Mercedes) va heretar el lloc en la segona línia, al costat de Vettel, mentre que Carlos Sainz, va ser el millor dels altres, cinquè, el seu millor resultat del curs a la graella.
LA DADA
1r Charles Leclerc (Ferrari) 1:31.628 2n Lewis Hamilton (Mercedes) 1:32.030 3r Sebastian Vettel (Ferrari) 1:32.053 4t Valtteri Bottas (Mercedes) 1:32.632 5è Carlos Sainz (McLaren-Renault) 1:33.222 6è Nico Hülkenberg (Renault) 1:33.289 7è Lando Norris (McLaren-Renault) 1:33.301 8è Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:33.517 9è Max Verstappen (Red Bull-Honda) 1:32.310* 10è Daniel Ricciardo (Renault) 1:33.661 11è Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) 1:33.958 12è Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo-Ferrari) 1:34.037 13è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:34.082 14è Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) 1:34.233 15è Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) 1:34.840 16è Pierre Gasly (Red Bull-Honda) 1:33.950* 17è George Russell (Williams-Mercedes) 1:35.356 18è Alex Albon (Toro Rosso-Honda) 1:39.197* 19è Robert Kubica (Williams-Mercedes) 1:36.474* 20è Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) s/temps* (*) Sancionats per l’ús d’elements mecànics extres.McLaren, amb Mercedes a partir del 2021
L’equip McLaren va anunciar ahir que a partir del 2021 canviarà els motors Renault que munta ara pels Mercedes. És un dels passos estratègics en el camí de tornada a l’èxit en l’F-1, al costat d’altres com la construcció d’un nou túnel de vent a la fàbrica de Woking. Mercedes ja havia estat el motorista de McLaren, fins al 2014. Llavors l’equip es va associar amb Honda i, l’any passat, amb Renault, relació que es trencarà al final del 2020.