Fórmula 1

Un tret al peu de Ferrari

Fórmula 1. L’abandonament de Vettel després d’haver fet el ronsa amb les ordres d’equip frustra la victòria de Leclerc en el GP de Rússia, desbancat pels Mercedes de Hamilton i Bottas

Una setmana després de no tenir cap cotxe al podi en el GP de Singapur, Mercedes va recuperar el somriure a Sotxi, amb el doblet de Lewis Hamilton i Valtteri Bottas en el GP de Rússia. Un resultat encara més dolç perquè el van aconseguir contra pronòstic, capgirant el rol de favorits dels Ferrari. L’equip de Maranello va esguerrar una gran oportunitat per sumar una quarta victòria seguida i es va haver de conformar amb el tercer lloc de Charles Leclerc.

El pilot monegasc i Sebastian Vettel van fer feina d’equip en l’arrencada i l’alemany va saltar del tercer lloc en la graella al primer, gràcies al rebuf de l’altre Ferrari. La segona part del pla era que Vettel tornés la posició a Leclerc, però llavors el tetracampió va fer el ronsa al·legant que tenia més ritme. Ferrari va haver d’esperar fins a les aturades a boxs per capgirar les posicions. Dit i fet, en la volta 26 –quatre voltes més tard que Leclerc–, Vettel va enfilar cap al box i en va sortir rere el seu company.

Semblava que Ferrari havia aconseguit redreçar la indisciplina inicial del seu teòric cap de files i restablir l’ordre natural de la cursa, però llavors les circumstàncies van conspirar per esguerrar el doblet vermell. Amb Hamilton i Bottas al capdavant, pendents de fer l’aturada, Vettel –llavors quart, rere Leclerc– va quedar a l’estacada per una avaria del sistema híbrid. Tres revolts més enllà i hauria pogut enfilar cap al carrer de boxs; en canvi, la cursa es va haver de neutralitzar virtualment per enretirar el cavallet coix de l’escapatòria, cosa que els Mercedes van aprofitar per fer una aturada a boxs més ràpida que no pas amb la cursa llançada. Hamilton va tornar a la pista encara per davant de l’SF90 supervivent, que tot seguit va fer una segona aturada per muntar rodes toves i tenir, així, les mateixes armes que els W10 en la tirada final. L’aturada extra va relegar Leclerc al tercer lloc, rere Bottas, però en les últimes vint voltes no va tenir prou empenta per recuperar almenys el segon lloc.

Rere els tres punters van entrar els Red Bull de Max Verstappen i Alex Albon. El tailandès va sortir des del carrer de boxs i quan faltaven quatre voltes va avançar Carlos Sainz (McLaren), sisè.

LA DADA

GRAN PREMI DE RÚSSIA
1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1h33:38.992 2n Valtteri Bottas (Mercedes) a 3.829 3r Charles Leclerc (Ferrari) a 5.212 4t Max Verstappen (Red Bull-Honda) a 14.210 5è Alex Albon (Red Bull-Honda) a 38.348 6è Carlos Sainz (McLaren-Renault) a 45.889 7è Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) a 48.728 8è Lando Norris (McLaren-Renault) a 57.749 9è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) a 58.779 10è Nico Hülkenberg (Renault) a 59.841 11è Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) a 1:00.821
ABANDONAMENTS
Sebastian Vettel (Ferrari) 26 voltes
VOLTA RÀPIDA
Lewis Hamilton (1:35.761, a 219,847 km/h) volta 51
CAMPIONAT DE PILOTS
1r Lewis Hamilton (Mercedes) 322 2n Valtteri Bottas (Mercedes) 249 3r Charles Leclerc (Ferrari) 215 4t Max Verstappen (Red Bull-Honda) 212 5è Sebastian Vettel (Ferrari) 194 6è Pierre Gasly (Red Bull/Toro Rosso-Honda) 69 7è Carlos Sainz (McLaren-Renault) 66 8è Alex Albon (Red Bull-Honda) 52 9è Lando Norris (McLaren-Renault) 35 10è Daniel Ricciardo (Renault) 34
4
curses
perdudes per Leclerc: Bahrain (avaria), Àustria (avançament), Singapur (tàctica) i ahir

PROTAGONISTES

Sempre confiaré en l’equip. La tàctica era que li donés el rebuf [a Vettel]. Després, no ho sé; ho he parlar amb ells
Charles Leclerc
Aquest resultat és increïble, perquè els Ferrari eren molt ràpids i ens costava força mantenir el seu ritme
Lewis Hamilton
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)