Catifa vermella al campió
Vettel i Leclerc malmeten l’avantatge de la primera línia de la graella en l’arrencada i deixen via lliure a Bottas
Mercedes celebra el sisè títol de marques seguit
Per segon gran premi consecutiu, Mercedes va arrabassar una victòria de les urpes de Ferrari. A Sotxi, fa quinze dies, l’avaria de Sebastian Vettel va comprometre l’estratègia del seu company Charles Leclerc i va fer possible el doblet de Lewis Hamilton i Valtteri Bottas. A Suzuka, ahir, els Ferrari ocupaven la primera línia de la graella, però tots dos van arrencar malament i van obrir la porta de la victòria en el GP del Japó a Bottas. Si més no, Vettel va saber defensar el segon lloc de l’atac de Hamilton en les últimes cinc voltes, però la topada de Leclerc amb Max Verstappen en el segon revolt va enfonsar el segon bòlid vermell i, de retruc, va donar a Mercedes el coixí de punts necessari per celebrar ja el sisè títol de constructors consecutiu, quan encara queden quatre proves per acabar el curs.
L’equip de l’estrella de tres puntes igualava així el rècord de corones seguides establert per Ferrari entre el 1999 i el 2004, i hi afegiran un nou rècord en l’apartat de títols de pilots seguits, ja que només Hamilton i Bottas tenen possibilitats matemàtiques de coronar-se. El pilot anglès tindrà la primera bola de partit d’aquí a quinze dies, a Mèxic.
Leclerc, sancionat
Val a dir que el dia havia començat d’allò més bé per a Ferrari. En l’entrenament cronometrat disputat quatre hores abans de la cursa, Vettel va fer la posició preferent, amb Leclerc al seu costat i els Mercedes relegats a la segona línia. Era la cinquena pole seguida de Ferrari, però l’alegria només els va durar fins que es va apagar el semàfor. Vettel va quedar clavat a la sortida i Leclerc també va arrencar a empentes i rodolons. Bottas va saltar del tercer lloc al primer i ja no va mirar enrere, mentre el pilot alemany mantenia el segon lloc i Leclerc envestia Verstappen. El Red Bull va sortir de la pista i va acabar plegant. Un cop acabada la cursa, els comissaris esportius van sancionar el pilot monegasc amb cinc segons per la topada... i amb deu més per no haver-se aturat de seguida per canviar l’aleró davanter malmès, una part del qual es va desintegrar davant dels nassos de Hamilton. Els quinze segons afegits van relegar Leclerc del sisè lloc sota la bandera de quadres al setè, en favor de Daniel Ricciardo.
Els quatre primers classificats van fer dues aturades a boxs, per bé que Mercedes fins i tot podria haver fet el doblet si Hamilton només n’hagués fet una. Tanmateix, la jugada hauria estat injusta respecte a Bottas, que liderava la cursa quan el van fer parar per segon cop, amb el benentès que Hamilton també ho faria..., tot i que inicialment el pilot anglès hauria preferit allargar la segona tirada fins al final. La segona aturada el va fer caure del primer lloc al tercer, però ja no va poder desbancar Vettel.
LA DADA
PROTAGONISTES
1r | Valtteri Bottas (Mercedes) | 1h21:46.755 |
2n | Sebastian Vettel(Ferrari) | a 13.343 |
3r | Lewis Hamilton (Mercedes) | a 13.858 |
4t | Alex Albon (Red Bull-Honda) | a 59.537 |
5è | Carlos Sainz (McLaren-Renault) | a 1:09.101 |
6è | Daniel Ricciardo(Renault) | a 1 volta |
7è | Charles Leclerc (Ferrari) | a 1 volta |
8è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | a 1 volta |
9è | Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) | a 1 volta |
10è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 1 volta |
11è | Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) | a 1 volta |
12è | Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) | a 1 volta |
13è | Lando Norris (McLaren-Renault) | a 1 volta |
14è | Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) | a 1 volta |
15è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | a 1 volta |
16è | Antonio Giovinazzi (Alfa R.-Ferrari) | a 1 volta |
17è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 1 volta |
18è | George Russell (Williams-Mercedes) | a 2 voltes |
19è | Robert Kubica (Williams-Mercedes) | a 2 voltes |
ret. | Max Verstappen (Red Bull-Honda) | 14 voltes |
LÍDERS SUCCESSIUS |
Bottas, v. 1 a 17, Hamilton, 18 a 20,Bottas, |
21 a 36, Hamilton, 37 a 42, Bottas, 43 a 52 | |
MILLOR VOLTA |
Hamilton (1:30.983, a 229,770 km/h) | v. 45 | ||
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 338 |
2n | Valtteri Bottas (Mercedes) | 274 |
3r | Charles Leclerc (Ferrari) | 221 |
4t | Max Verstappen (Red Bull-Honda) | 212 |
5è | Sebastian Vettel (Ferrari) | 212 |
6è | Carlos Sainz (McLaren-Renault) | 76 |
7è | Pierre Gasly (Red Bull/Toro Rosso-Honda) | 73 |
8è | Alex Albon (Toro Rosso/Red Bull-Honda) | 64 |
9è | Daniel Ricciardo (Renault) | 42 |
10è | Nico Hülkenberg (Renault) | 35 |
11è | Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) | 35 |
12è | Lando Norris(McLaren-Renault) | 35 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Mercedes | 612 |
2n | Ferrari | 433 |
3r | Red Bull-Honda | 323 |
4t | McLaren-Renault | 111 |
5è | Renault | 77 |
6è | Toro Rosso-Honda | 59 |
8è | Racing Point-Mercedes | 54 |
9è | Alfa Romeo-Ferrari | 35 |
9è | Haas-Ferrari | 28 |
PRÒXIMA CURSA |
GP de Mèxic, 27 d’octubre | |
Per emmarcar
Primer classificat entre els que van fer una sola aturada, Sainz va ser un mur per a Leclerc en la tirada final.
Per oblidar
L’únic abandonament oficial va ser el de Verstappen, fora de combat tot just començar a casa d’Honda.
Pérez, estimbat però novè
La cursa va acabar amb la topada entre Gasly i Pérez, vuitè i novè, al mateix indret de l’incident inicial entre Leclerc i Verstappen. El mexicà mirava d’avançar el francès en l’última volta, però es van tocar i el Racing Point es va encastar contra les barreres. Tanmateix, Pérez va conservar el lloc perquè el senyal lluminós de fi de cursa es va encendre per error en la penúltima volta, de manera que l’última no va valer.