Sordo, l’altre pilot del dia, no té premi
L’última etapa. El cantàbric guanya dos trams i conté Tänak, però perd el segon lloc en l’última especial
Tänak va acaparar tota l’atenció a Salou i va tapar tant la victòria de Neuville (tercera de l’any) com la fantàstica feina que Dani Sordo va fer en l’última etapa, contenint l’estonià amb un segon lloc i dues victòries parcials i presentant-se a la sortida de la darrera especial amb 5.8 d’avantatge sobre Tänak. El campió, però, la tenia guardada i a la Mussara va sentenciar el títol com només ho fan els grans, guanyant el tram i prenent-li el segon lloc del podi a Sordo per només quatre dècimes, que donen per molt i Tänak va voler ser campió fent-la grossa i no només va sumar el màxim de punts del power stage sinó que va batre Sordo per quatre dècimes en la general volant a gairebé 115 km/h pels 20,7 km de la Mussara i rebaixant 10 segons el seu registre anterior.
Això sí, el primer i el tercer lloc de Hyundai li proporcionen un avantatge rellevant amb vista al títol de constructors respecte a Toyota (380 punts contra 362, amb 43 en joc).
Nil Solans, pletòric
Entre els vehicles R5, Ostberg (Citroën) va mantenir el primer lloc a davant de Camili (Citroën) i Kopecky (Skoda) mentre que Rovanperä va continuar desafortunat i va caure al quart lloc. Jan Solans (Ford), amb problemes de frens i una penalització de dos minuts, va perdre dues posicions en el darrer tram, una de les quals en benefici del seu germà Nil (VW), que ha estat un dels més ràpids als trams. De fet, va rematar el ral·li anotant-se els dos últims trams i deixant clar que si no pot continuar al més alt nivell –un risc real, segons el pilot de Matadepera– no serà per falta de talent.
L’altre català amb premi és Sergi Francolí (Peugeot 208 R2), guanyador en la categoria RC4 després de la sortida de carretera del suec Plönström en el primer tram d’ahir, quan ho tenia tot a favor.