Motociclisme

Àlex Márquez, a totes

Motociclisme. El pilot cerverí signa la posició preferent a Sepang amb la millor predisposició per segellar el títol mundial de Moto 2, mentre que Marc causa un gran esglai amb una dura caiguda

Àlex Márquez (Kalex) té en el Gran Premi de Malàisia (6.20 h per Dazn TV) la segona i penúltima opor­tu­ni­tat per sen­ten­ciar el títol mun­dial de Moto 2. Ahir, en la segona tanda d’entre­na­ments ofi­ci­als, va fer el pas enda­vant que bus­cava per afron­tar en la millor pre­dis­po­sició pos­si­ble la cursa. Va sig­nar la sisena posició pre­fe­rent de la tem­po­rada (2:05.244) i, per tant, es va situar al davant dels seus dos grans rivals en la pugna pel cam­pi­o­nat, Tho­mas Lüthi (cinquè a 0.470) i Brad Bin­der (ter­cer a 0.315). Amb 242 punts, Àlex Márquez serà campió si venç al cir­cuit de Sepang; si és segon i Lüthi (214) no venç, o si és ter­cer i Lüthi no és al davant i Bin­der (209) no gua­nya la cursa. Sem­pre que el cer­verí entri al davant dels seus rivals, serà campió del món. En tot cas, si no pot sen­ten­ciar el títol a Malàisia encara que­da­ria l’última prova del cam­pi­o­nat, el 17 de novem­bre a Xest.

Després dels entre­na­ments, Àlex Márquez va asse­gu­rar que tenia “ganes i ritme per poder gua­nyar la cursa”. El petit de la nis­saga va valo­rar la importància d’haver asso­lit la posició pre­fe­rent. “És el que buscàvem dijous, tor­nar a tenir con­fiança amb la moto. Tam­poc ens hem de pas­sar de con­fi­ats, però em sento molt millor. Hem fet un pas enda­vant en alguns punts del cir­cuit que em cos­ta­ven i si en l’escal­fa­ment podem estar més pre­pa­rats, em sento bé en totes les con­di­ci­ons”, va subrat­llar. El pilot de Cas­tell­bis­bal Xavi Vierge (Kalex) sor­tirà des de la quarta posició de la gra­e­lla, just al davant de Lüthi.

Marc Márquez, apte

Els entre­na­ments de Moto GP van que­dar mar­cats per l’apa­ra­tosa cai­guda de Marc Márquez (Honda), quan seguia la traçada del francès Fabio Quar­ta­raro (Yamaha), autor de la posició pre­fe­rent. El campió del món va come­tre una errada en el segon revolt del cir­cuit i va sor­tir volant. “Quan no pots evi­tar la cai­guda, inten­tes caure amb tot el cos, per això he repar­tit la cai­guda en els dos genolls, els dos col­zes, el peu esquerre, la boca, el casc. Inten­tes encon­gir-te bé i no fer-te mal”, va expli­car el pilot cer­verí, que va poder arri­bar al box pel seu propi peu i es va mos­trar més dol­gut encara quan va veure que hau­ria d’arren­car de l’onzè lloc.

Com a mínim, sap que ha estat decla­rat apte per córrer, tot i els dolors. “Té un fort trau­ma­tisme amb poli­con­tu­si­ons sobre­tot a la part baixa del cos, i també a les espat­lles, però no hem vist frac­tu­res ni lesi­ons inter­nes, de manera que li hem posat trac­ta­ment antiin­fla­ma­tori i veu­rem com evo­lu­ci­ona”, rela­tava el metge del cam­pi­o­nat, Ángel Charte.

Al dar­rere de Quar­ta­raro, que va sig­nar el rècord abso­lut del cir­cuit (1:58.303), sor­tirà el rosinc Mave­rick Viñales (Yamaha), que ho havia acon­se­guit ins­tants abans (1:58.406). Àlex Rins (Suzuki) sor­tirà des del setè lloc, Aleix Espar­garó (Apri­lia) des del catorzè i Pol Espar­garó (KTM) des del quinzè.

En Moto 3, l’andalús Mar­cos Ramírez (Honda) va sege­llar la segona pole con­se­cu­tiva (2:11.758), al davant del japonès Tat­suki Suzuki (Honda), del britànic John McP­hee (Honda) i del gironí Albert Are­nas (KTM), quart. Lorenzo Dalla Porta (Honda), que a Phi­llip Island ja es va asse­gu­rar el títol, arren­carà setè

La mala notícia de la jor­nada va ser la mort del pilot indo­nesi Afridza Munan­dar a con­seqüència de les feri­des d’un greu acci­dent en la pri­mera volta de l’Asian Talent Cup, una com­pe­tició de pro­moció per a joves valors.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)