No té mesura
Hamilton s’embutxaca el sisè títol mundial després de lluitar per la victòria en el GP dels EUA amb el seu company Bottas fins a les últimes voltes
Amb sis corones, l’anglès ja empaita els set títols de Schumacher
Lewis Hamilton va esdevenir, ahir, tot just el segon pilot en els 70 anys d’història de la F-1 capaç de guanyar més de cinc títols mundials. Després d’haver deixat enrere les cinc corones de Juan Manuel Fangio als anys cinquanta, el pilot anglès de Mercedes, de 34 anys, ja empaita els set títols de Michael Schumacher, el rècord absolut que el pilot alemany de Ferrari va establir fa 15 anys.
Hamilton va conquerir el seu sisè mundial al final d’una cursa de campió, que va liderar fins que faltaven cinc voltes (de 56) per al final. No necessitava guanyar, ni de bon tros, però sortint cinquè en la graella va arriscar amb una estratègia alternativa d’una sola aturada a boxs per mirar de batre el seu company Valtteri Bottas, que arrencava des de la posició preferent i en va fer dues, igual que Max Verstappen (Red Bull), tercer. “Només estic centrat en la victòria”, havia afirmat abans de la sortida. No eren paraules buides, sinó la mentalitat d’un pilot guanyador que no té mesura quan es tracta d’acumular èxits. Lewis és l’únic pilot que ha completat totes les voltes del curs (1.136) i ha puntuat sempre. Ha guanyat 10 de les 19 curses disputades fins ara –encara en falten dues–, malgrat que només ha fet quatre poles, i ha pujat 16 vegades dalt del podi. Per la seva banda, Mercedes va sumar ahir la catorzena victòria del curs i el novè doblet.
Ferrari, desapareguda
Tot plegat, enmig de la revifada de Ferrari en la segona meitat del curs. Els bòlids vermells, però, van desaparèixer a Austin. Charles Leclerc es va endur el puntet de la millor volta després de muntar rodes toves en la tirada final, però va entrar només quart, a 52 segons de Bottas, una distància que palesa un ritme gairebé un segon més lent per volta que les fletxes de plata. Encara més galdós va ser el paper de Sebastian Vettel, que va anar com els crancs en la primera volta, fins que en la vuitena va haver de plegar després de trencar la suspensió posterior sobre un piano en el tram de les enllaçades, quan ocupava una mediocre setena posició. En aquell moment, Hamilton era tercer rere Bottas i Verstappen, que tot seguit es van comprometre a una estratègia a dues aturades. El campió va decidir jugar les seves cartes per desbancar els dos pilots que el precedien i va optar per fer-ne només una. Faltaven 20 voltes quan el 77 i el 33 van fer la segona aturada i el 44 es va enlairar fins al primer lloc. Li van sobrar cinc voltes per reeixir-hi, però ni un bri de ganes de guanyar.
LA DADA
PROTAGONISTES
GRAN PREMI DELS EUA |
1r | Valtteri Bottas (Mercedes) | 1h33:55.653 |
2n | Lewis Hamilton (Mercedes) | a 4.148 |
3r | Max Verstappen (Red Bull-Honda) | a 5.002 |
4t | Charles Leclerc (Ferrari) | a 52.239 |
5è | Alex Albon (Red Bull-Honda) | a 1:18.038 |
6è | Daniel Ricciardo (Renault) | a 1:30.366 |
7è | Lando Norris (McLaren-Renault) | a 1:30.764 |
8è | Carlos Sainz (McLaren-Renault) | a 1 volta |
9è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 1 volta |
10è | Sergio Pérez (Racing Point-Merc.) | a 1 volta |
11è | Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) | a 1 volta |
12è | Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) | a 1 volta |
13è | Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) | a 1 volta |
14è | Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo-Ferrari) | a 1 v. |
15è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | a 1 volta |
16è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | ret./a 2 voltes |
17è | George Russell (Williams-Mercedes) | a 2 voltes |
18è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | ret./a 4 voltes |
ret. | Sebastian Vettel (Ferrari) | 7 voltes |
VOLTA RÀPIDA |
Charles Leclerc (1:36.169, a 206,374 km/h) | v 44 | |
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 381 |
2n | Valtteri Bottas (Mercedes) | 314 |
3r | Charles Leclerc (Ferrari) | 249 |
4t | Max Verstappen (Red Bull-Honda) | 235 |
5è | Sebastian Vettel (Ferrari) | 230 |
6è | Alex Albon (Toro Rosso/Red Bull-Honda) | 84 |
7è | Carlos Sainz (McLaren-Renault) | 80 |
8è | Pierre Gasly (Red Bull/Toro Rosso-Honda) | 77 |
9è | Daniel Ricciardo (Renault) | 46 |
10è | Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) | 44 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Mercedes | 695 |
2n | Ferrari | 479 |
3r | Red Bull-Honda | 366 |
4t | McLaren-Renault | 121 |
5è | Renault | 83 |
6è | Racing Point-Mercedes | 65 |
7è | Toro Rosso-Honda | 64 |
PRÒXIMA CURSA |
GP del Brasil, 17 de novembre | |
La fórmula 1 del futur immediat ja és aquí
Durant el cap de setmana a Texas, els caps de la F-1 van presentar la visió del 2021, quan la categoria reina estrenarà un nou reglament tècnic, esportiu i financer. El motor es mantindrà inalterat, però l’aerodinàmica se simplificarà i els bòlids faran ús de l’efecte terra, tot plegat per afavorir que els cotxes puguin rodar enganxats sense que el perseguidor perdi adherència. També es pensa a eliminar la jornada prèvia del dijous al circuit, però el canvi més dràstic serà la introducció d’un sostre de pressupost de 175 milions de dòlars per equip.