Motociclisme

Motociclisme

Preparat per fer el salt

Jeremy Alcoba guanya el campionat del món júnior de Moto 3 i el 2020 competirà a temps complet en el mundial absolut de la categoria petita

El pilot tortosí lluirà els galons aquest cap de setmana, a Xest, on disputarà com a convidat el GP del País Valencià, l’últim del 2019

En feia prou amb un dotzè lloc per endur-se el títol, però Jeremy Alcoba (Jesús, Tortosa, 15/11/2001) va vèncer la primera cursa de la cita final del FIM CEV Repsol a Xest, diumenge al matí, per coronar-se campió del món júnior de Moto 3 com ho fan els grans, des del graó més alt del podi. “No esperava guanyar avui –va reconèixer després–, però en les últimes voltes m’he vist molt fort i he tibat al màxim. Al cap i a la fi, un pilot el que vol és guanyar, així que m’he oblidat del campionat i he anat per la victòria.” Sobre la línia de meta va batre per menys d’una dècima el valencià José Julián García i el maresmenc Aleix Viu, mentre que el seu únic rival pel títol, el també valencià Carlos Tatay, només va ser setè. A la tarda, Alcoba va cedir la iniciativa a Tatay en la segona cursa i va entrar vuitè, quan ja era el primer català campió del món júnior de Moto 3, el nou títol del FIM CEV de la categoria petita d’ençà del 2015. El mateix diumenge al vespre, va poder celebrar l’èxit amb una rua pels carrers de Tortosa i Jesús.

Camí feixuc cap al mundial

El pilot jesusenc tindrà l’oportunitat de lluir els galons aquest cap de setmana –quan ja haurà fet els divuit anys–, en l’última prova del mundial, el GP del País Valencià. Al mateix circuit de Xest on es va coronar abans-d’ahir, Alcoba disputarà la cursa de Moto 3 com a pilot convidat, amb el mateix equip Gresini amb el qual farà tot el curs 2020 en la categoria petita del mundial absolut. El campió del món júnior ja ha fet dues curses enguany amb aquest equip, a Àustria i Anglaterra, substituint el lesionat Gabri Rodrigo, el seu nou company. Serà el tercer canvi d’escuderia de Jeremy en tres anys, una dada que il·lustra que el seu camí cap al mundial no ha estat gens fàcil.

Fins l’any passat, Alcoba era pilot del Junior Team EG 0,0, gestionat per l’escola catalana Monlau, amb el qual ja va poder fer tres curses del mundial de Moto 3 com a convidat. Però el seu tercer curs complet en el mundial júnior es va tancar amb un quart lloc de la general que no va satisfer les expectatives, amb cinc podis però cap victòria, cosa que el va dur a canviar d’aires amb vista al 2019. Per fi, amb l’equip Laglisse Academy, el talent del tortosí ha esclatat, amb tres victòries i nou podis –vuit de consecutius– en dotze curses, una regularitat que li ha permès superar Tatay, amb més alts i baixos. A més a més, no ha desaprofitat l’ocasió de tornar breument al mundial en el lloc de Gabri, i a Silverstone hi va sumar els primers punts. A partir del 2020 n’han d’arribar molts més.

Alcoba, el relleu català
Des que Àlex Márquez i Àlex Rins van lluitar pel campionat del món de Moto 3 el 2014, que va guanyar el cerverí, la categoria petita del mundial només ha tingut un pilot català fix en la graella: Isaac Viñales el 2015 –ara en el mundial de Supersport– i Albert Arenas a partir del 2016. Sis anys després, n’hi tornarà a haver dos, amb Jeremy Alcoba al costat del pilot gironí, vencedor de tres curses els últims dos anys.
3
títols
havien guanyat els pilots catalans en el CEV abans que esdevingués el mundial júnior: 2010 (Maverick Viñales) i 2011 (Àlex Rins), encara en 125 cc, i 2012 (Àlex Márquez), ja en Moto 3. També l’havien guanyat els germans Aleix (2004) i Pol Espargaró (2006).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)