L’última posició preferent del curs, per al campió
Fórmula 1. Hamilton encapçala la graella del GP d’Abu Dhabi, mentre que el segon Mercedes, de Bottas, sortirà l’últim per una penalització tècnica
Feia nou curses i quatre mesos que Lewis Hamilton no s’enfilava fins al capdavant de la graella de sortida en un gran premi de F-1. El campió del món es va rescabalar en l’última oportunitat possible, i es va endur la posició preferent en el GP d’Abu Dhabi, que avui tanca el curs 2019. Va ser la cinquena pole del pilot anglès enguany, el seu pitjor botí d’ençà del 2013, quan també en va fer cinc, però ja en suma 88 en la seva carrera en la categoria reina, 20 més que l’anterior rècord de Michael Schumacher.
Tanmateix, al seu costat en la graella, hi té un os dur de rosegar, Max Verstappen. El pilot holandès de Red Bull va heretar el lloc en la primera línia arran de la penalització del segon pilot de Mercedes, Valtteri Bottas, segon en la Q3 però que tancarà la graella per haver hagut de menester un grup propulsor extra per completar el curs. De fet, el pilot finlandès ha cremat dos motors aquest cap de setmana, ja que el que havia estrenat divendres va tenir una fuita hidràulica i ahir en va muntar un altre de nou.
La creu de la jornada va ser per als Ferrari, que ocupen la segona línia de la graella. Eren els més ràpids en les llargues rectes del traçat, però perdien sis dècimes en el tercer sector, curull de revolts lents. Per si no fos prou, l’equip italià va badar a l’hora de fer l’últim intent de la Q3. Col·locats al final de la llarga corrua de cotxes que preparaven la volta final, Sebastian Vettel i Charles Leclerc no van poder posar els pneumàtics a to. El pilot alemany va començar la volta amb les cobertes massa fredes i no va millorar el registre anterior, mentre que el monegasc ni tan sols ho va poder fer, ja que la sessió ja havia acabat quan el segon Ferrari va haver tancat la volta d’escalfament. Leclerc, doncs, no va poder amenaçar el lloc en la primera línia de Verstappen. Si més no, li queda el consol de ser el pilot amb més poles del curs, set, dues més que Hamilton i Bottas. En total, Ferrari ha fet nou poles el 2019 –no en feia tantes d’ençà del 2007–, però, fins avui, només havia guanyat tres curses.