Laia Sanz presenta el seu equip del Dakar
Motor. La pilot de Corbera mostra la Gas Gas amb què competirà en el seu desè Dakar, en el qual buscarà mantenir el 100% d’efectivitat en la prova més dura del món i entrar dins del top quinze
“Recordo com si fos ahir la presentació del meu primer Dakar. Si llavors m’haguessin dit els resultats que faria i l’equip on soc ara, no m’ho hauria cregut.” Era l’any 2011 i Laia Sanz, llavors encara en actiu en el trial, disputava per primer cop el ral·li més dur del món. Aquest matí, a l’Hotel Miramar de Barcelona, amb 34 anys acabats de fer, ha presentat la seva desena participació, estrenant els color de Gas Gas en el debut del Dakar a l’Aràbia Saudita. Les nou anteriors, les ha acabades totes –rècord entre els pilots de motos en actiu–; les sis últimes, dins dels setze primers, i els dos últims anys, dotzena, el seu millor resultat després de l’històric novè del 2015.
“Fer un top quinze estaria bé, i repetir el dotzè lloc ja ho firmaria ara”, reconeix. Un objectiu prudent, atès que ja el va assolir l’any passat, malgrat que va arribar al Perú –seu de l’últim Dakar sud-americà– curta de preparació i de forces, arran d’una malaltia que va estar a punt de deixar-la amb el peu a terra. “No vull recordar com estava fa un any. Va ser el moment més dur de la meva carrera i de la meva vida”, confessa.
Res a veure amb la preparació del Dakar 2020, al qual arriba pletòrica de forces després d’haver disputat dos ral·lis de la copa del món, el Silk Way (setena absoluta) i el Marroc (divuitena). “S’agraeix trobar-se bé i haver pogut entrenar-me al màxim”, manifesta.
El Dakar saudita també serà l’estrena de la pilot de Corbera amb Gas Gas. O, més ben dit, amb els colors de la marca gironina. “Bàsicament, és un canvi de colors, d’imatge; la moto ja la conec.” La coneix perquè és la mateixa KTM amb què ha competit els últims quatre anys. El gegant austríac ha comprat Gas Gas i ha escollit la pilot catalana com a ambaixadora de la marca. “Però no canvia gaire res; fins i tot tinc el mateix mecànic.”
L’altre gran canvi és l’escenari de la prova, l’Aràbia Saudita. “Crec que serà un Dakar més africà, més aventurer. I si ajuda a obrir la mentalitat del país, serà positiu.”