Reguitzell d’alternatives
Ricky Brabec, en motos, i Carlos Sainz i Lucas Cruz, en cotxes, guanyen la tercera etapa del Dakar i són els nous líders de les respectives classificacions
Farrés i Monleón es refan i aconsegueixen la primera victòria en SxS
El Dakar va completar, ahir, la tercera etapa i la situació al capdavant de les diferents categories de vehicles en competició encara és lluny d’endreçar-se. Tanmateix, en cotxes i motos va haver-hi una diferència substancial respecte de les jornades anteriors. El pilot d’Honda Ricky Brabec i la parella de Mini formada per Carlos Sainz i Lucas Cruz es van enlairar fins al primer lloc de les generals de motos i cotxes, respectivament, empesos pel triomf parcial en el bucle al voltant de la futura megalòpoli saudita de Neom, a la riba del mar Roig. A més de l’experimentat copilot de Ripollet Lucas Cruz, el dia va oferir una altra victòria catalana, la de Gerard Farrés i Armand Monleón entre els buguis lleugers. Els de Can-Am es van refer, així, d’un feixuc inici de ral·li.
Triplet d’HRC
En motos, l’etapa es va haver de donar per finalitzada en el quilòmetre 389 de l’especial, dels 414 realitzats, per un error en el llibre de ruta que va provocar el caos en la recerca de l’últim punt de pas. En qualsevol cas, Brabec va dominar de punta a punta, en un dia rodó per a Honda. Les CRF 450 Rally del pilot nord-americà, Nacho Cornejo i Kevin Benavides van donar el triplet a HRC, i l’argentí és segon en la general, rere Brabec. Matthias Walkner, però, els amenaça des del tercer lloc, amb la millor KTM. La jornada es va cobrar la baixa d’Adrien van Beveren (Yamaha), que va caure tot just començar i es va trencar la clavícula. El sorprenent vencedor de dilluns, el privat Ross Branch, també va anar a terra i va perdre una hora llarga. Els catalans Joan Pedrero, Jaume Betriu –tercer millor debutant en la general– i Laia Sanz, que es va trobar millor que no esperava després de la caiguda del dia abans, van cedir prop de mitja hora.
En cotxes, Carlos Sainz va aconseguir la seva 33a victòria d’etapa, 15 de les quals al costat de Lucas Cruz, que va sumar el seu 22è triomf parcial com a copilot. La parella de Mini –vencedors el 2010, amb VW, i el 2018, amb Peugeot– va batre Nasser al-Attiyah després d’un duel intens. Tant, de fet, que el qatarià va rebre tres minuts de penalització per no haver-se deixat avançar pel madrileny, i que el van relegar al cinquè lloc. Amb tot, el de Toyota és segon en la general, a vuit minuts del Mini punter.
Per la seva banda, Fernando Alonso i Marc Coma haurien d’haver sortit 63ns després de l’incident de dilluns, però van fer ús d’un comodí a l’abast dels quinze primers per recol·locar-se en el dissetè lloc en l’ordre de sortida. Encara bo, ja que la pols en suspensió hauria convertit l’exercici del Toyota número 310 en una tortura, si haguessin hagut de sortir tan avall. En canvi, van protagonitzar una gran etapa, sempre en llocs capdavanters, quarts després de la sanció a Al-Attiyah. Obrint la pista, Giniel de Villiers i Àlex Haro van cedir setze minuts. La baixa més rellevant va ser la del pilot dels Emirats Khalid al-Qassimi –tercer dilluns–, que va bolcar amb un dels antics Peugeot amb què Sainz i Cruz van vèncer el 2018.
En SxS, Farrés va obtenir la seva segona victòria en quatre rodes, la primera amb Monleón al seient de la dreta. Malgrat que va punxar dos cops, el de Manlleu es va trobar força més a gust al volant del Can-Am i va batre Kariakin per tot just 18 segons. Una diferència encara més minsa (15 segons) separa Currie i López (companys de Farreti) al capdavant de la general.