Per llogar-hi cadires
Motor. La lluita esplèndida entre els veterans Sainz (57 anys), Peterhansel (54) i Al-Attiyah (49), gran reclam de la primera setmana del Dakar 2020
La batalla estratosfèrica entre el madrileny de 57 anys Carlos Sainz (Mini), líder, el qatarià de 49 Nasser Al-Attiyah (Toyota) –segon a 7:48– i el francès de 54 Stéphane Peterhansel (Mini) –tercer a 16:20– és el gran leitmotiv del Dakar 2020 i la pugna que fa vessar més rius de tinta. Un espectacle vintage mecànicament actualitzat. No en va, atresoren divuit corones de la prova. Monsieur Dakar és el més prolífic de tot la història de la cursa amb tretze títols, sis en motos i set en cotxes. Sainz ha estat campió dos cops (2010, 2018) i el qatarià ha guanyat tres vegades (2011, 2015, 2019). L’altre focus d’interès el centra el debutant Fernando Alonso i el seu copilot Marc Coma (16ns en la general). El pilot de Toyota diu que el ral·li no li ha provocat un gran desgast i que no sap si repetirà.
La retirada més sonada ha estat la del britànic Sam Sunderland (KTM), un dels màxims aspirants al títol en motos i campió el 2017. Tot i que va quedar estès a terra estabornit, sembla que no haurà de passar per la sala d’operacions, com va explicar el cap de files de KTM, el català Jordi Viladoms.
L’espina clavada del líder Ricky Brabec
En la competició de motos, el pilot nord-americà Ricky Brabec (Honda) se n’està sortint amb molta suficiència en la cinquena experiència en el raid més dur del món. Provinent del BMX i amb un palmarès envejable en els Estats Units, Brabec, amb 20:56 sobre el xilè Pablo Quintanilla (Huqsvarna) va debutar en el Dakar el 2016 amb 24 anys i enguany lidera la cursa amb mà de ferro. Brabec, però, té comptes pendents. L’any passat es va veure obligat a abandonar quan era líder i va trencar el motor. Havia guanyat tres etapes i va experimentar una de les pitjors sensacions esportives de la seva carrera. Avui tindrà una nova oportunitat d’afermar el domini en la setena de la dotze etapes previstes, entre Riyadh i Wadi al-Dawasir amb una especial de 546 quilòmetres i 195 km d’enllaç. És l’etapa més llarga i una de les més variades, amb dunes alternades amb fora pistes i sectors amb encreuaments que exigiran als copilots concentració.