Ferrari honora la seva història amb l’SF1000
Motor. La denominació del nou monoplaça de fórmula 1 de Vettel i Leclerc identifica el nombre de curses del campionat del món que l’equip italià complirà durant aquest curs
Si més no, el nou Ferrari SF1000 ja té un rècord abans d’haver fet un sol quilòmetre en pista. És el primer monoplaça de fórmula 1 de l’equip italià que no presenten a la seu de Maranello. La Scuderia ha volgut refermar les seves arrels italianes mostrant el nou bòlid vermell a Reggio de l’Emília –a uns 40 quilòmetres de la fàbrica–, la ciutat on el 1797 es va crear la primera bandera tricolor italiana.
Uns dels conductors de l’acte d’ahir al vespre, al Teatre Valli de la ciutat, era Marc Gené. El de Sabadell és pilot de proves de Ferrari des del novembre del 2004 i, d’uns anys ençà, ho compagina amb tasques de relacions públiques i de comentarista televisiu. El nou cotxe debutarà la setmana entrant, el 19 de febrer, quan engegui la pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya.
Números clàssics
A banda, Ferrari també ha volgut honorar la seva pròpia història amb la denominació de l’auto. Si el del 2019 fou l’SF90 –pel 90è aniversari de la Scuderia Ferrari–, el d’enguany s’anomena SF1000, el nombre de curses del campionat del món que l’equip complirà en el GP del Quebec, a mitjan juny (si el de la Xina s’acaba disputant). La picada d’ullet al passat continua amb el disseny dels números dels pilots, Sebastian Vettel (5) i Charles Leclerc (16). Són blancs, grossos i gruixuts, amb un filet vermell que en ressegueix el perímetre, com en els bòlids dels anys vuitanta.
El nou monoplaça és el que en fa 66 dels creats per Ferrari des del 1950, i té la missió de parar els peus a Mercedes en l’últim any del reglament actual, que el 2021 variarà substancialment. Així, doncs, l’SF1000 és una evolució de l’anterior. Segons el cap Mattia Binotto, té més càrrega aerodinàmica i unes suspensions que han de permetre adaptar-lo millor als diferents circuits. Per la seva banda, Vettel assenyala que també mostra una saga més cenyida, cosa que il·lustra el refinat treball aerodinàmic que s’hi ha fet.