Els extrems es toquen
Motor. Vettel lidera la taula en el penúltim dia de proves de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya, mentre que Hamilton la tanca per culpa d’una avaria
El penúltim dia de la pretemporada de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya va repartir sort diversa als dos equips punters. D’una banda, Sebastian Vettel va enlairar el Ferrari SF1000 fins al capdavant de la taula per primer cop, després de cinc dels sis dies de proves previstos; de l’altra, Mercedes va tenir una avaria seriosa de motor i, de retruc, Lewis Hamilton va cloure la sessió en una posició gens habitual, l’última.
La jornada havia començat al ralentí, ja que el complex vallesà es va llevar amb la pista molla després que hagués plogut durant la nit. Fins a tres quarts d’11 els pilots no van començar a tancar voltes amb les rodes llises. Tanmateix, l’asfalt encara estava delicat, cosa que va causar una topada d’Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) en el quart revolt. Tot seguit, Valtteri Bottas va anar llarg, per la graveta, en el cinquè, però va poder sortir-ne, mentre que, al mateix indret, Max Verstappen (Red Bull) va fer una virolla i hi va quedar enganxat.
Al migdia, però, la pista ja estava en prou bon estat per pitjar l’accelerador de gust. Vettel ho va aprofitar per calçar les cobertes més toves en el Ferrari per primer cop. Amb el compost C4 va baixar a 1:17.093 i amb el C5 (el més tou), a 1:16.841. Amb tot, només va avantatjar l’Alpha Tauri de Pierre Gasly de dues dècimes, i encara cedeix més d’un segon al millor temps obtingut per Mercedes la setmana passada.
L’equip de matriu alemanya va trigar una hora llarga a iniciar la sessió de la tarda, i quan Hamilton amb prou feines feia un quart d’hora que voltava el motor del W11 va emmudir, en la baixada de la Moreneta. Avui, en la cloenda dels testos, Ferrari haurà de confirmar les bones sensacions i Mercedes, refer-se de l’entrebanc.