Motociclisme

L’escac de Fabio al rei

Es fa realitat el pitjor escenari de Marc Márquez, que “començarà” el mundial amb 50 punts menys que el pilot més en forma, en inferioritat física i contra una marca que acaba de copar el seu primer podi a Moto GP des del 2014

Han pas­sat molts anys però Marc Márquez (27) està vivint una situ­ació simi­lar a la del seu debut en el mun­dial el 2008 a Moto 3 amb l’equip Rep­sol KTM, i en la seva estrena a Moto 2 (2011), aquesta vegada, però, sota una gran pressió d’un pilot des­en­ca­de­nat, Fabio Quar­ta­raro (21 anys, Yamaha). El 2008, amb només 15 anys, Márquez es va que­dar sense pun­tuar en els dos pri­mers grans pre­mis no per culpa d’una cai­guda en la pri­mera cita (Qatar) sinó per un acci­dent en els entre­na­ments de pre­tem­po­rada a Jerez. Va ser ope­rat per Xavier Mir, com la set­mana pas­sada. El pres­tigiós trau­matòleg li va fixar les pri­me­res pla­ques de titani a l’avant­braç dret.

Márquez també va inten­tar com­ple­tar els entre­na­ments en el segon premi de la tem­po­rada a Jerez, com dis­sabte, i tam­poc se’n va sor­tir. Va aca­bar el mun­dial 13è. El 2011 va caure a Qatar i Jerez i va sor­tir de la pista a Por­tu­gal (21è). Després va gua­nyar set grans pre­mis però no en va fer prou per gua­nyar el mun­dial (251 punts per 274 de Ste­fan Bradl). Des de lla­vors mai havia enca­de­nat dos zeros en l’inici del mun­dial.

Matemàtiques

No és només aquest l’únic pro­blema del pilot de Cer­vera, que només depèn d’ell mateix per gua­nyar el seu novè mun­dial si gua­nya les onze cur­ses que que­den, fet que li per­me­tria arri­bar als 275 punts. Quar­ta­raro en suma­ria 270 si quedés segon, tenint en compte que ja en té 50 a la but­xaca. Si Márquez no gua­nya el 9 d’agost a Brno, on rea­pa­rei­xerà en con­di­ci­ons encara física­ment fràgils estarà en mans dels seus rivals, sobre­tot del jove pilot francès, que final­ment ha con­fir­mat la fama de nen pro­digi que l’ha acom­pa­nyat sem­pre des que el seu pare el va ins­criure en el cam­pi­o­nat CEV.

Quar­ta­raro, que ha enca­de­nat qua­tre poles segui­des comp­tant els dos últims GP el 2019, també té a favor la velo­ci­tat que han exhi­bit les Yamaha; la seva, que és la del segon equip (SRT), i també l’ofi­cial de Viñales, sense obli­dar que Rossi es va afe­gir a la festa com­ple­tant un podi amb tres motos de la marca d’Iwata, un fet que no es veia dels del GP d’Austràlia del 2014 quan Rossi, Lorenzo i Brad­ley Smith van ser els millors.

Honda, en canvi, només té petits senyals d’opti­misme on aga­far-se. Cer­ta­ment Marc Márquez, abans d’estim­bar-se, va ser el pilot més ràpid a Jerez durant el Gran Premi d’Espa­nya, Naka­gami està ren­dint de forma excel·lent amb la seva LCR i Àlex Márquez exhi­beix expec­ta­ti­ves de millora. Diu­menge va pro­gres­sar (8è) res­pecte al seu debut en la cate­go­ria (12è) set dies abans.

A Yamaha també tenen, tot i la feli­ci­tat de diu­menge, els seus pro­pis pro­ble­mes, sobre­tot perquè han uti­lit­zat qua­tre dels cinc motors que per­met el regla­ment en els dos pri­mers grans pre­mis. Viñales, fins i tot, els ha gas­tat tots cinc, fet que denota una manca de fia­bi­li­tat que Honda hau­ria d’apro­fi­tar les pròximes set­ma­nes. Márquez, a més, neces­sita que altres equips com ara Ducati i Suzuki facin un pas enda­vant per evi­tar que la nova estratègia del líder del mun­dial sigui la d’asse­gu­rar el màxim de podis pos­si­ble.

Par­lant d’ini­cis ful­gu­rants, com el de Fabio, fa dues tem­po­ra­des Mave­rick Viñales també va començar el mun­dial amb dues victòries (Qatar i l’Argen­tina), però Márquez va aca­bar remun­tant amb sis victòries en els 16 grans pre­mis següents.

LA XIFRA

275
punts
és el màxim a què aspira Márquez, que s’ha quedat sense cap marge d’error

YAMAHA

Viñales ja ha gastat els cinc motors que li permet el reglament

“Hem de ser positius”

El director esportiu d’Honda Repsol, Alberto Puig, ha admès que el cap de setmana no va sortir com esperaven però no llança la tovallola. “En la vida has de pensar en positiu i el que compta és que Marc, passi el que passi, té el coratge i l’esperit per superar aquesta situació i donarà el màxim per fer-ho.” “Va arribar lesionat a Jerez i junts vam decidir dissabte que el millor era parar perquè el dolor al braç era massa fort; ell va seguir el que el cos li va dir.” Puig confia que el campió ja estigui recuperat per al GP que es farà a Brno (9 d’agost).

França es rendeix al seu nou ídol

Quartararo, nascut a Niça, va ser cinc vegades campió d’Espanya en el CEV –campionat obert i ara mundial júnior– i va batre alguns dels rècords de precocitat de Marc Márquez. Amb 15 anys va batre el rècord del circuit de Jerez en el seu debut en el mundial de Moto 3 (2015). Des de llavors tots els experts el van veure com un futur campió del món seguint el camí traçat precisament pel geni de Cervera: Moto 2, Moto 3 i, finalment, Moto GP. El primer triomf del francès en el mundial, amb tot, no va arribar fins al 2018 a Moto 2 en el Gran Premi de Catalunya. L’esclat definitiu ha arribat a Moto GP, en què el francès s’ha erigit en la referència sense córrer ni tan sols en un dels equips oficials. Ahir el prestigiós L’Équipe el va posar a portada recordant el seu sobrenom d’el diable. No hi ha hagut mai cap francès campió del món en la màxima categoria. L’últim que ho va ser, Johan Zarco, va ser el millor en Moto 2 (2015 i 2016).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.