La ‘bombolla’ elèctrica
Fórmula E. El campionat es reinicia amb sis proves que es disputaran en només nou dies de marge al circuit de l’aeroport de Tempelhof de Berlín, que tindrà tres traçats diferents
La fórmula E ha trobat una manera innovadora de decidir el campió en pocs dies en aquests temps d’incertesa per culpa del coronavirus, i ha creat una bombolla a l’estil de l’NBA, que està disputant tots els partits en un mateix lloc. El circuit escollit és el de l’aeroport Tempelhof de Berlín, on en nou dies es disputaran les darreres sis curses del campionat i es faran en tres traçats diferents. Després de cinc mesos sense curses el final de temporada serà molt intens, potser el més intens en la història de l’automobilisme.
El campionat ABB FIA fórmula E es va iniciar sense problemes el novembre de l’any passat i es van disputar les primeres cinc proves. La darrera va ser el 29 de febrer d’aquest any a Marràqueix, després el campionat es va aturar per la pandèmia mundial, i ara es reinicia amb aquest espectacular final en què la majoria dels 24 pilots que disputen el campionat tenen possibilitats de lluitar pel títol. Hi ha 180 punts en joc comptant-hi els de la victòria en cursa, i els de la posició preferent i la volta ràpida. El portuguès António Félix da Costa (DS Techeetah) ha arribat a Berlín com a líder de la general amb 67 punts davant del neozelandès Mitch Evans (Panasonic Jaguar), que en té 56.
La primera de les sis curses es va disputar ahir amb la victòria d’António Félix da Costa (DS Techeetah), mentre que la segona serà avui mateix. La competició continuarà el cap de setmana amb curses el dissabte 8 i el diumenge 9, i les dues últimes seran el dimecres 12 i el dijous 13, nou dies des de l’inici fins al final. Totes les curses es disputaran al mateix lloc, l’aeroport Tempelhof de Berlín, però cada dues proves es variarà el traçat del circuit. Les dues primeres es disputaran en el sentit contrari a com es corre habitualment en aquest circuit alemany i les dues següents, les del cap de setmana, es faran al traçat tradicional que s’ha fet servir des que s’utilitza aquest circuit en la primera temporada del campionat de fórmula E, la 2014/15. Les dues darreres proves, les dels dies 12 i 13, es faran sobre un disseny de circuit nou, molt més tècnic, ja que el sector del mig i el tram final seran més estrets i amb més revolts. Pel tal de poder anar variant els recorreguts del traçat s’han deixat un dia o dos entre els grups de dues curses.
Tal com s’ha dissenyat aquest final de campionat, els entrenaments, la qualificació, la superpole i la cursa es faran tots el mateix dia. Al matí es disputaran els entrenaments lliures, dos la primera vegada que es corri en aquell traçat i només un la segona. A partir d’un quart de tres de la tarda es farà la sessió de qualificació i, tot seguit, la superpole amb els sis millors. Totes les curses seran a les set de la tarda i tindran una durada de 45 minuts més una volta.
Innovador
El director esportiu del campionat de fórmula E, Frederic Espinos, ha manifestat respecte al final de temporada: “Estem fent una cosa que no s’havia vist mai en el motorsport de classe mundial i és un exemple de com de reactiva i innovadora és la fórmula E. Això es troba en el nostre ADN.” Frederic Espinos està satisfet perquè, tot i estar en un mateix circuit, les curses seran diferents: “Hem volgut fer la vida dels equips i els pilots al més complicada possible, limitant l’eficàcia del treball en el simulador i llançant les estratègies pels aires. Tots els reglatges del cotxe hauran de canviar, la gestió de l’energia i la regeneració seran diferents, i els equips hauran de pensar-hi.”
LA CURSA DEL DIA 5
La primera victòria ha estat per a António Félix da Costa (DS Techeetah)Dani Juncadella, pilot reserva de Mercedes
El català Dani Juncadella serà el pilot reserva de l’equip Mercedes Benz en aquestes sis curses del final de la temporada. L’equip alemany corre a casa i no vol deixar res a la improvisació. Dani Juncadella estarà a punt per si es produeix cap contratemps amb els pilots oficials, el neerlandès Nyck de Vries i el belga Stoffel Vandoorne.