Quartararo va per feina
Motor. El prodigi francès lidera la revolució dels equips satèl·lit i marca el millor registre en els entrenaments lliures de Moto GP a Brno. Viñales, el primer pilot oficial, ocupa la cinquena posició
Fabio Quartararo (Yamaha YZR M1), el líder del mundial de Moto GP, no havia destacat fins ara pel fet de deixar-se veure en la jornada d’entrenaments lliures dels divendres. En les dues curses de Jerez, havia estat més pendent de treballar en els ritmes de cursa que no pas de fer una volta ràpida. Això sí, dissabte era el més ràpid en les dues sessions de qualificació. Al circuit de Brno, sigui per les circumstàncies del moment o perquè ha decidit canviar d’estratègia, ha marcat territori des de la jornada inaugural del Gran Premi de la República Txeca. No ho va fer en la primera sessió matinal (13è amb 1:57.831), però un cop de geni en l’últim instant de la segona tanda el va catapultar fins al primer lloc de la taula (1:56.502). Amb tot, no estava del tot satisfet: “M’he sentit bé amb la moto, l’únic problema ha estat la consistència dels pneumàtics, que era molt dolenta, però sabem on està el problema.” L’ombra de Marc Márquez, el gran absent a Brno, és molt allargada i el registre del francès va quedar, en tot cas, molt lluny del rècord del circuit, que està en mans del cerverí des del 2016 (1:54.596).
Quartararo va liderar la revolució dels pilots situats en equips satèl·lit. De fet, el prodigi francès, de només 21 anys, va precedir el seu company de Petronas Yamaha Franco Morbidelli, que es va quedar a només 7 mil·lèsimes de segon del millor registre. Miguel Oliveira (KTM Tech 3) i Johann Zarco (Ducati Esponsorama Racing) van completar el pòquer revolucionari. El primer pilot oficial va ser el rosinc Maverick Viñales (Yamaha MotoGP), que en la sessió matinal va tenir un ensurt i va anar per terra quan tot just feia sis minuts que era a la pista, possiblement perquè el pneumàtic davanter encara no havia agafat prou temperatura. Com la gran majoria, el segon classificat del mundial va rebaixar la marca a la tarda (1:56.668) i es va quedar a 0,166 de Quartararo. “La pista de Brno és difícil i aquest any encara més [sots i falta d’adherència], però ens hi hem d’adaptar i intentar escoltar els pneumàtics”, va remarcar l’alt-empordanès. També va aconseguir baixar d’1:57 el mallorquí Joan Mir (1:56.876), que va precedir els germans Espargaró, Aleix (Aprilia), setè amb 1:57.041, i Pol, vuitè amb 1:57.059. Takaaki Nakagami (Honda), que havia estat el més ràpid al matí (1:57.353), també va millorar (1:57.073), però només li va servir per acreditar el novè registre. Pel que fa a la resta de catalans, Àlex Rins (Suzuki) va ocupar el tretzè lloc (1:57.354), Àlex Marquez (Honda) que va haver de canviar de moto per una avaria en plena sessió, el setzè (1:57.688), just darrere d’Andrea Dovizioso (Ducati), i Tito Rabat (Ducati), el divuitè (1:57.777). En la segona sessió ja no hi va participar Pecco Bagnaia (Ducati), que en una caiguda en la tanda inaugural es va trencar la tíbia i s’haurà de traslladar a Itàlia per passar per la sala d’operacions.
ELS PROTAGONISTES
Arenas, vuitè tot i el dolor al turmell
El gironí Albert Arenas (KTM), el líder de Moto 3, reapareixia després de la caiguda en el GP d’Andalusia i va poder acabar entre els deu primers (8è amb 2:09.537), tot i l’esquinç al turmell esquerre que va condicionar el seu pilotatge, especialment a l’hora de canviar les marxes. El millor temps va ser per l’argentinocatalà Gabriel Rodrigo (Honda), amb 2:08.612, mentre que el tortosí Jeremy Alcoba (Honda) va ocupar el dissetè lloc (2:09.851). En Moto 2, el més ràpid va ser el britànic Sam Lowes (Kalex), amb 2:02.480, mentre que Xavi Vierge (Kalex) i Edgar Pons (Kalex) van acabar setzè (2:03.488) i vint-i-quatrè (2:03.764), respectivament.