Bons girs argumentals
L’eclosió de Binder i el setè lloc de Quartararo obren un filó a Marc Márquez malgrat que es perdrà les dues curses a Àustria
Hamilton continua sent el favorit, però Mercedes no oblidarà la insurrecció de Verstappen
Tant el mundial de Moto GP, que ha donat una remota segona oportunitat al lesionat Marc Márquez quan un triomf de Fabio Quartararo, que només va ser setè, hauria situat un 75-0 en un marcador inabastable –ara 59-0–, com el de fórmula 1, en què Mercedes va sortir amb la cua entre les cames, van viure diumenge a Brno i Silverstone, respectivament, girs argumentals inesperats i prou agraïts per als espectadors en mundials fins ara força monolítics. El pilot cerverí, que es recupera d’una lesió a l’húmer dret, necessitarà un miracle, tot i que ja n’atresora uns quants en el palmarès. Ahir es va saber que no correrà les dues pròximes curses al circuit Red Bull a Àustria els dies 16 i 23 d’agost. El seu retorn, per tant, s’entreveu per al 13 de setembre a San Marino, quan encara quedarien nou curses. La darrera es correrà el dia 22 de novembre a Portimão (Portugal). L’equip Repsol Honda va confirmar que no correrà diumenge vinent. Més tard, però, l’alemany Stefan Bradl, el seu substitut, va anunciar que seguiria dues curses.
Binder, l’heroi, per la seva banda, va imitar Jorge Lorenzo, que el 2008, amb una Yamaha oficial, va guanyar també en la seva tercera cursa en Moto GP. El 2016, el rosinc Maverick Viñales va vèncer a Silverstone amb una Suzuki de fàbrica. La millor comparació, però, és la victòria de Troy Bayliss el 2006 a València, quan va substituir el lesionat Sete Gibernau i va vèncer amb una Ducati de fàbrica. Bayliss, però, era un veterà. Binder té 24 anys.
En la F-1, l’escalfor de l’asfalt, la manera de pilotar i el treball al seu cotxe de Red Bull li van permetre conservar molt millor els pneumàtics Pirelli que no pas els dels Mercedes, que s’anaven desintegrant. Amb aquesta premissa, amb una bona estratègia i amb un pilot qualificat, jove i valent com Max Verstappen, Silverstone va ser una festa Red Bull. El monòleg dels Mercedes –Hamilton havia estat líder set dies abans en el mateix escenari durant les 52 voltes, tot i l’ensurt final per haver punxat una roda– va donar pas a una cursa que dinamitza el campionat. Però també és cert que, en condicions normals, els Mercedes de Hamilton i Bottas són més ràpids i continuen sent clarament favorits en el mundial de butxaca 2020. El cap de setmana vinent es correrà al Circuit de Catalunya la sisena prova. Sigui com vulgui, la firma austríaca ja ha avisat Mercedes, que volia guanyar totes les curses i ja no ho podrà fer. El finlandès Bottas, a més, s’ha vist desplaçat de la segona a la tercera posició del mundial de pilots per Verstappen, tan hàbil amb el volant com sarcàstic i irònic amb les respostes als seus enginyers en les comunicacions durant la cursa. Les declaracions del mateix Bottas en calent en què criticava obertament l’estratègia d’equip van deixar clara la decepció del finlandès, campió a Àustria i que havia signat la posició preferent.