Com un campi qui pugui
Moto GP. Sense un dominador en el mundial, amb quatre guanyadors en les últimes quatre curses, Dovizioso en dona les culpes a la fiabilitat dels pneumàtics
“No hi ha una explicació clara. Veníem d’una cursa en què anàvem molt ràpid. Vam treballar, érem consistents i a l’hora de la cursa els pneumàtics es comporten completament diferent: arranques i ets més lent que la majoria.” És Andrea Dovizioso després del GP d’Estíria, en què va quedar cinquè, però en el qual abans que Viñales fes treure la bandera vermella saltant de la moto sense frens era vuitè.
Dovi va ser el protagonista del GP d’Àustria, al mateix circuit, amb el triomf una setmana abans, l’endemà de l’anunci que deixava Ducati quan s’acabi l’any. I, malgrat tot, és l’home aparentment més ben situat per guanyar un títol que se li ha resistit fins ara per culpa de Marc Márquez, l’únic que l’ha superat en les tres darreres edicions del mundial.
Suzuki –Mir superava els dos segons d’avantatge quan es va aturar la primera cursa– i KTM, amb dues victòries en les tres darreres curses, són les que s’adapten millor als pneumàtics. Per això l’italià assenyala Michelin com un dels causants en la confusió que regna en el mundial, amb quatre vencedors en cinc curses, quatre de diferents en les quatre darreres perquè Quartararo va repetir a Jerez en l’arrencada de la categoria reina. Amb 70, el francès és el líder amb menys punts en cinc curses des del 2006 –Nicky Hayden (83).
“Hi ha un problema en la finestra de funcionament, és molt petita però també de qualitat. N’hem parlat en la comissió de seguretat i molts hi estan d’acord: un pneumàtic no és com l’altre. Quan fas dues curses a la mateixa pista les coses no poden ser tan diferents”, va dir Dovizioso. “Ens en vam queixar a l’hivern i ara ho fa tothom. Michelin ho fa tan bé com pot però no ho tenen controlat, ara mateix no poden fer els mateixos pneumàtics”, hi va afegir el tres cops subcampió del mundial, a qui Aleix Espargaró ja obre les portes d’Aprilia.
Buit de poder
Marc Márquez, pels dos o tres mesos marcats com a període de recuperació, no és l’únic que ha retirat la candidatura al títol. “Hem fet tres errors seguits, ens n’oblidem. Teníem tres possibilitats pels problemes de Fabio i podia estar al davant, però les coses són així”, diu Maverick Viñales, cinquè a 22 punts del líder, també amb Yamaha.
Amb el triomf d’Oliveira a Spielberg, la diferència entre el novè i el primer és de 27 punts. D’aquí ve la importància dels resultats a Misano, les dues pròximes curses, després de les quals s’haurà disputat mig mundial. San Marino és molt propici per a les Yamaha i serà una de les tres dobles cites que queden, juntament amb Aragó a l’octubre i Xest al novembre. Si Suzuki i KTM es mantenen al davant, hi ha mundial fins al final.