Més a prop que mai
Pol Espargaró es queda sense el primer triomf al GP d’Estíria, amb Maverick Viñales saltant de la Yamaha, sense frens
El campionat tornarà a San Marino amb Dovizioso a només tres punts de Quartararo
El comprimit calendari del mundial de motociclisme es pren la primera pausa de quinze dies, després de cinc curses en sis setmanes, les tres últimes seguides i les dues darreres a Spielberg. La d’ahir, amb un pilot de KTM guanyant al circuit de la marca austríaca. I no és Pol Espargaró, sinó el portuguès Miguel Oliveira, que va aprofitar l’atac del granollerí a Jack Miller, per fora al darrer revolt, per colar-se per dins i estrenar el seu palmarès privant d’aquesta glòria a Espargaró, que havia sortit des de la posició preferent. En la primera sortida, això sí. En la segona, a 12 voltes, era Joan Mir el primer a liderar la cursa quan Maverick Viñales es deixava caure de la Yamaha oficial quan encarava el primer revolt del circuit, sense frens i a més de 220 km/h, mentre la moto seguia recta i s’estavellava contra la protecció. Un incident que va fer aparèixer la bandera vermella per segon cap de setmana a Estíria en la categoria reina.
Els aficionats ja esperen que arribi la cursa de Missano, el 13 de setembre. Però els pilots de Yamaha, encara més. Les motos no corren, ni frenen. Fabio Quartarao va sortir un parell de cops a l’inici de la primera cursa i, amb la moto de Viñales tornant als boxs, Morbidelli i Rossi comentaven els problemes per reduir la velocitat.
Distància curta
Els 3 punts que va sumar Quartararo li permeten conservar el primer lloc de la general, amb 70 punts. La suma més pírrica d’un líder després de cinc curses, des que Nicky Hayden ho fos el 2006, amb 83! En cinc curses, quatre pilots diferents han guanyat amb el francès com a únic doble vencedor, a Jerez, i Binder (Brno) i Dovizioso (Spielberg), després. Sense Marc Márquez, cap català ha vençut encara. Quan Viñales va saltar, Pol Espargaró i Àlex Rins es disputaven el quart lloc a 2.3 segons del podi.
Gir de guió
Jorge Martín va ser el primer a creuar l’arribada sota la bandera de quadres en Moto 2, malgrat els esforços de Marco Bezzechi (KTM), que, després de retallar-li la diferència, es va passar la darrera volta amenaçant el triomf del madrileny. Tant és així que Martín perdia un lloc, per trepitjar el verd amb les dues rodes en el desè revolt en una cursa en què, després de la bandera negra –la setmana abans a Moto 2 era vermella–. Xavi Vierge era sisè, per davant del líder del mundial, malgrat no haver superat la Q1, dissabte.
Controlat
Albert Arenas té 25 punts d’avantatge en el mundial de Moto 3, després de sumar-ne 11 amb el cinquè lloc. És la primera cursa de l’any que acaba fora del podi –tres primers i un segon. La caiguda de McPhee (Honda) a dues voltes no penalitza el mal dia del gironí a Spielberg, amb males sensacions i sense poder rodar en cap moment en els llocs capdavanters –sortia novè. De fet, l’error d’Öncü i Sasaki, companys d’equip, va ser clau perquè pogués pujar unes posicions en la cursa. El jesusenc Jeremy Alcoba també va caure.
ELS PROTAGONISTES
LES DADES
Márquez: “Val més recuperar-se bé i tornar més fort”
“Després de set anys sense perdre’m una cursa, és estrany, però s’ha de tenir paciència i respectar el cos”, diu Marc Márquez a DAZN, en la primera entrevista des que es va anunciar que la seva recuperació s’allargaria fins a dos o tres mesos. “Ja en la primera operació, vam seguir les recomanacions dels metges, que ens tranquil·litzaven que podria pujar a la moto i fer vida normal. Ni ells s’esperaven que la placa cedís”, explica el cerverí, que va haver de tornar a la sala d’operacions per la fractura a l’húmer que es va fer en la primera cursa del mundial de Moto GP a Jerez. “Segueixo confiant en ells, en el doctor Mir i el seu equip. Un error el té qualsevol i en aquesta segona operació són més prudents”, diu Márquez, resignat: “Amb la temporada perduda, val més recuperar-se i tornar més fort quan el cos ho demani.”
“Tots fallen, hi ha hagut moltes caigudes, moltes lesions i és difícil analitzar-lo”, diu sobre el campionat del món, de què no es perd ni un detall i per què pronosticava, abans que acabés la cursa de Moto GP, que Dovizioso és el més ben posicionat: “És el que menys soroll està fent.”