Els clàssics volen ser segurs
Ral·li Costa Brava Històric. Palamós torna a acollir la prestigiosa prova de regularitat, de nou amb caràcter internacional i 82 participants
Treure’s l’espina també és saludable. El dijous 12 de març el disgust va ser monumental, tant per als 165 equips inscrits en el Ral·li Costa Brava com per a l’organitzador Rallyclassics i les institucions gironines, que feia un parell d’hores que havien apadrinat la presentació de la 68a edició, quan l’únic esdeveniment que es mantenia viu a Catalunya va ser cancel·lat pel govern català. Venien tres mesos llargs de confinament..
No és el Ral·li Costa Brava, però sí la declinació Històric –prova únicament de regularitat i en carretera oberta– la que arrenca demà a Palamós i que ha de servir per demostrar que, tot i la preocupació per la tendència dels indicadors de Covid-19, l’activitat al voltant dels clàssics pot ser segura si s’apliquen protocols i mesures de prevenció. Això pensen els 82 inscrits (60 en cotxe, 22 en moto) en una prova que conserva el caràcter internacional.
La prova no és cap broma: 1.011 km en total, dels quals 530 són de regularitat, repartits en 26 trams, molts dels quals amb pedigrí. La sortida és demà a les 6 de la tarda al passeig de Palamós per disputar l’etapa pròleg batejada Calonge-Sant Antoni. Divendres i dissabte venen els plats forts, amb gairebé 12 hores de conducció, divendres a partir de les 3 de la tarda i dissabte, amb sortida a les 2, després d’una desfilada pels carrers de Palamós (a les 12).
També s’instal·laran uns simuladors perquè qui ho vulgui pugui competir en el Ral·li Costa Brava Històric Virtual. Els tres primers classificats pujaran al podi final del ral·li.
Entre els inscrits destaca el belga Jose Lareppe (Opel Kadett), guanyador de tres Montecarlo, dos Portugal i el Costa Brava 2012, acompanyat del català Eloi Alsina. Lareppe és un de la dotzena de pilots forans. Els millors especialistes catalans seran els màxims favorits: Fortuny-Jiménez (Lancia) –guanyadors el 2019–, Garcia-Giralt (Autobianchi), Miró-Matavacas (Porsche), Sagi-Sagi (Porche), Poveda-Jordan (VW), Rimbau-Bassas (Seat 127), Marcó-Perez Zorrilla (Mini) o Vidal-Robledillo (Autobianchi), entre molts d’altres. A la llista destaca el valencià Luis Climent, que va ser pilot oficial de Skoda en el mundial de ral·lis (2000) i campió estatal el 1996 amb Citroën i que és recordat com un dels pilots de conducció més generosa i espectacular.