Fortuny-Jiménez, els amos del ral·li Costa Brava Històric
Tercer triomf consecutiu del Lancia Beta a Palamós, amb Vidal-Robledillo (Autobianchi) fent-se un lloc en l’elit dels ral·lis de regularitat i avançant en el podi Poveda-Jordan (VW)
Un intrús en el podi de Palamós. Josep Maria Vidal i Dani Robledillo han situat un Autobianchi Abarth en el segon lloc del ral·li Costa Brava Històric i han fet la diferència amb el podi de l’edició 2019, que s’ha repetit amb Carles Fortuny-Carles Jiménez (Lancia Beta 2.0) com a guanyadors i Edu Poveda-Joan Jordan (VW Golf GTI) en tercer lloc. Per a Fortuny-Jiménez és la tercera victòria, totes consecutives, fet que els situa com l’equip amb millor palmarès en una de les proves de referència dels ral·lis de regularitat a Europa.
El triomf de Fortuny-Jiménez ha estat inqüestionable, i més quan Garcia-Giralt (Autobianchi Abarth) s’han hagut de retirar en el penúltim tram amb la palanca de canvis trencada quan tenien el segon lloc a la butxaca. Però el mèrit de Vidal-Robledillo, que s’han barallat amb la flor i nata dels especialistes, és enorme, amb un dels vehicles menys potents i preparats dels 60 inscrits. No han guanyat cap tram –la potència sempre falta en algun punt– però sense fallar mai i brillant en el llarguíssim tram de 97 km (tercers, rere els altres dos ocupants del podi), han construït l’èxit. Ja havien guanyat una edició del ral·li dels Volcans, però aquest resultat els catapulta entre els millors especialistes.
Poveda-Jordan haurien pogut acabar segons. De fet, abans de l’últim tram estaven a una dècima de Vidal-Robledillo, però Tossa-Sant Feliu ha estat favorable a l’equip de Salt i Bescanó. L’equip del Golf GTI, i també Fortuny-Jiménez, ha hagut de remuntar uns punts de més que van sumar en els trams inicials, dominats per Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), cinquens al final rere Pedragosa-Beltrí (BMW 320).
El Costa Brava Històric ha reflectit el nivell espectacular que té la disciplina a Catalunya. Tot un triple guanyador de Montecarlo, el belga Jose Lareppe (Opel Kadett GTE), acompanyat a més d’un dels copilots top de Catalunya, Eloi Alsina, no ha pogut passar del setè lloc. Hi ha hagut 17 guanyadors diferents en els 26 trams i els 14 primers han acabat separats per 120 punts, equivalents a 2 minuts, després de 500 km de regularitat, que només han superat 49 equips dels que van prendre la sortida.
Si en l’etapa pròleg del dijous van acabar tancant el Top 10, Fortuny-Jiménez van donar divendres tot un recital de regularitat per a situar-se al capdavant de la prova. Des de llavors i durant la segona meitat de la prova, l’experimentada dupla ha anat incrementant, segon a segon, el seu avantatge respecte als seus rivals fins a situar-se a una distància inassolible per a la resta.
En l’apartat de motos clàssiques, la victòria ha estat per als Grífols, pare i fill, Raimon i David (BMW R100GS) del Vilajuïga Rally Team, després de l’ensopegada de Costa-Pumarola (Honda XL 600) i Martí Tibau (HondaAfricaTwin) en el tram llarg del 97 km.