El gran dia dels Àlex
Motor. Rins guanya la cursa de MotoGP a Alcanyís davant del rellançat Márquez, tots dos partint des de la quarta fila, i Mir és el nou líder
El barceloní Àlex Rins (Suzuki) va fer una cursa excepcional sortint des de la quarta fila i va guanyar la cursa de MotoGP del Gran Premi d’Aragó al circuit de Motorland, el tercer triomf de la seva trajectòria i el desè podi. La cursa va confirmar l’eclosió d’Àlex Márquez (Honda), que va repetir el segon lloc de Le Mans sortint també de la quarta fila. El podi el va completar el mallorquí Joan Mir (Suzuki), que va aprofitar el desastre del francès Fabio Quartararo (Yamaha) i és el nou líder del mundial més incert, el primer amb Suzuki des de Kenny Roberts Jr. l’any 2000.
Viñales va sortir bé i es va situar primer, mentre que Rins, que partia desè, va fer una gran maniobra i es va col·locar quart. També s’hi va lluir Àlex Márquez, vuitè després d’haver sortit onzè. El rosinc va agafar set dècimes de marge sobre Quartararo, però Rins va avançar el líder del mundial i es va posar segon. Mir va remuntar fins al tercer lloc i Márquez es va enlairar fins al quart. Amb determinació, Rins es va erigir en l’amo a quinze voltes del final. Quartararo queia fins al sisè lloc, en el marc d’una cursa dominada per tres catalans i un mallorquí, Mir, segon en el mundial. Rins va obrir un forat de més d’un segon. Mir i Márquez rivalitzaven pel segon lloc i Viñales, quart, quedava despenjant de la lluita. Márquez, ambiciós, va avançar Mir i va agafar l’aspiració a Rins. Faltaven cinc voltes. El cerverí va provar de posar-li la roda, però va estar a punt de caure i el de Suzuki, infal·lible, ja no va deixar cap escletxa.
El britànic Sam Lowes (Kalex), que havia signat la posició preferent, per un altre costat, va guanyar en Moto2 i repeteix la victòria de Le Mans en una cursa condicionada per les caigudes. Sobretot la de l’italià Marco Bezzecchi (Kalex) al revolt 2 quan faltaven dues voltes i manava amb vuit dècimes sobre Lowes. Un altre italià, Enea Bastianini (Kalex), va ser segon i se situa líder del mundial rellevant Luca Marini (Kalex), que també va caure.
Masià venç i Arenas és més líder de Moto3
El valencià Jauma Masià (Honda) va tenir sang freda en un final de vertigen i va guanyar la cursa de Moto3 aprofitant la major velocitat punta de la seva moto, davant del sud-africà Darryn Binder (KTM) i del madrileny Raúl Fernández (KTM). El pilot gironí Albert Arenas (KTM), que augmenta l’avantatge al capdavant del mundial, que era de 6 punts i ara és de 13 sobre el japonès Ai Ogura (14è), va ser setè, mentre que el tortosí Jeremy Alcoba (Honda) va completar una cursa de gran nivell (6è). De bon començament, es va formar un grup de quatre pilots liderat per Fernández i Arenas, i en què també hi eren el japonès Suzuki (Honda) i l’italià Fenati (Huqsvarna). Més tard s’hi va afegir el sud-africà Binder (KTM). Un segon grup amb Alcoba, el valencià Masià i l’escocès McPhee (Honda), s’hi va reenganxar. La cursa es va reiniciar amb vuit pilots a nou voltes del final. Arenas va perdre la traçada en la darrera volta i va dir adeu. Masià, que divendres va establir el rècord de velocitat del circuit, va aguantar l’acceleració de Binder. Fernández havia cedit dues posicions en la frenada del penúltim revolt.