Viñales, des del ‘pit lane’
Motor. El pilot rosinc haurà d’estrenar un sisè motor en el Gran Premi d’Europa, un més dels que permet el reglament, cosa que li comportarà la sanció en el moment àlgid del mundial de MotoGP
Maverick Viñales es veurà obligat a estrenar aquest cap de setmana un sisè motor de la seva Yamaha en el Gran Premi d’Europa, un més dels cinc que permet el reglament, i això li comportarà la sanció d’haver d’arrencar des del pit lane. Tota una patacada a les seves aspiracions de continuar lluitant pel títol mundial, quan només resten tres curses i 75 punts en joc per acabar el campionat. Ara mateix és tercer, a dinou punts del líder, el mallorquí Joan Mir (Suzuki), i a cinc del francès Fabio Quartararo, també amb Yamaha. Ahir va acreditar l’onzè millor registre (1:33.410) en les dues primeres sessions d’entrenaments lliures, però ja sap que faci el que faci avui, diumenge arrencarà últim des del circuit de Xest.
Viñales, en conèixer la sanció, no va voler fer mala sang. “La normativa és així; si trenques un motor i en poses un d’extra has de sortir una vegada des del pit lane i ja està, però que no es preocupin [en referència als rivals], que el motor no corre més. Hem de girar full i concentrar-nos a pilotar i res més”, va sentenciar.
L’australià Jack Miller (Ducati) va ser el millor tant amb l’asfalt mullat de la sessió matinal (1:42.063) com amb el traçat ja força sec de la tarda (1:32.528). El granollerí Aleix Espargaró (Aprilia) va signar un valuós segon lloc (1:32.620). Les sis primeres places van ser per a sis marques diferents, entre les quals no faltaven la KTM de Pol Espargaró (1:32.952) i la Suzuki d’Àlex Rins (1:33.157). A més de Viñales, la resta de catalans van quedar lluny dels primers, amb Àlex Márquez setzè (1:33.570) i Tito Rabat (Ducati) vint-i-unè (1:36.690). Els dos primers del mundial també van quedar lluny: Mir, desè (1:33.410) i Quartararo, novè (1:33.337). D’altra banda, Valentino Rossi (Yamaha) va donar negatiu a les proves PCR que li van fer ahir al matí i avui ja podrà participar en els entrenaments oficials. Ahir l’havia substituït el nord-americà Garrett Gerloff.
Caiguda d’Albert Arenas
Amb el traçat humit i encara més amb la pluja dels últims minuts de la sessió, el gironí Albert Arenas (Kalex), líder de Moto3, va protagonitzar una de les moltes caigudes de la tanda matinal. Es va aixecar masegat pel cop, però no li va impedir acreditar el divuitè registre per la tarda en una sessió dominada per Celestino Vietti (KTM), amb 1:45.356. El tortosí Jeremy Alcoba (Honda) va ser vintè. En Moto2, va manar Enea Bastianini (Kalex), amb Xavi Vierge, dotzè, i Edgar Pons, setzè.
El GP de Catalunya del 2021, el 6 de juny
La Federació Internacional (FIM) i Dorna han donat a conèixer el calendari provisional de MotoGP per al 2021, en què el Gran Premi de Catalunya, a Montmeló, es disputaria el 6 de juny. Hi haurà vint proves programades i tres de reserva, segons com evolucioni la pandèmia.