Més motor

MOTOR / GRAN PREMI DE CATALUNYA DE MOTOCICLISME

Ales per a la vida

El motociclisme fa costat al congrés de la fundació Wings for Life, que ajuda les víctimes de lesions medul·lars

Coneguts pilots, entre els quals diversos campions de dues i quatre rodes, van donar suport ahir al congrés de medicina en l'esport del motor que la fundació Wings for Life fa entre ahir i avui a la seu del RACC i en el qual 30 especialistes d'hospitals dels Estats Units, el Canadà, Àustria, Suïssa i l'Estat espanyol posaran en comú els avenços en la investigació mèdica per a la curació de les lesions medul·lars, que afecten més de 2,8 milions de persones a tot el món i a les quals els esportistes del motor no en són aliens, com ho demostren els casos d'Albert Llovera –que competeix en ral·lis tot i que el seu accident va esdevenir en l'esquí–, Isidre Esteve (raids) i Òscar Lanza (motocròs), tots afectats de paraplegia.

Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo, Marc Márquez, Marc Coma, Nani Roma, Jordi Arcarons, Laia Sanz, Tito Rabat, Jordi Viladoms, Kenny Noyes, Alberto Puig, Emili Alzamora van ser presents a l'acte, al costat del traumatòleg Xavier Mir, president de la fundació Wings for Life a l'Estat espanyol i per les mans del qual han passat la majoria d'aquests pilots en algun moment de la seva vida esportiva.

La gran idea de Heinz Kinigadner

Heinz Kinigadner (Uderns, 1960) és una de les llegendes vives del motocròs. El pilot tirolès va ser un dels grans dominadors d'aquesta especialitat en els anys vuitanta del segle passat (campió el 1985 i el 1985) malgrat que el públic no especialitzat potser el recorda més per les seves participacions en el Dakar en els noranta (onze victòries d'etapa, líder el 1995 i el 1996 abans d'abandonar). El 1999 va tenir un accident en què es va fer mal a les vèrtebres i només ho va tornar a intentar l'any 2000. Kini ja havia viscut de prop les conseqüències de les lesions medul·lars quan el 1984, tres setmanes després de guanyar el seu primer títol, el seu germà gran –també destacat pilot– va tenir un accident fent motocròs i va quedar paraplègic. «Només tenia 24 anys, massa jove per entendre el que passava», diu ara. Com que els testos s'assemblen a les olles, el seu fill Hannes també es va dedicar al motocròs, però també un accident el va deixar en cadira de rodes, l'estiu del 2003. Heinz va veure la llum i va prendre la determinació de crear una fundació per ajudar els lesionats medul·lars i per finançar investigacions científiques d'avantguarda, desenvolupar estudis i assajos clínics específics que no són finançats per la indústria farmacèutica, millorar la comunicació científica en aquest tipus de lesions i prevenir les lesions a partir del desenvolupament de dispositius de protecció. El suport econòmic del seu amic Dietrich Mateschitz, fundador de Red Bull, ha estat fonamental.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)