Quartararo és el més llest
Motor. El francès de Yamaha es desfà de les Ducati, que dominaven la cursa, en les últimes voltes i guanya el GP de Doha. Rins acaba quart, Viñales és cinquè i perd el lideratge de MotoGP
Novament les Ducati van dominar la cursa de MotoGP al circuit de Losail, però com en l’anterior gran premi la victòria va ser per a una Yamaha. Fabio Quartararo va ser el més llest en aquesta ocasió i va superar els dos pilots de l’equip Pramac, satèl·lit de Ducati, en les últimes cinc voltes, per aconseguir una clara victòria. La cursa va estar encapçalada des de l’inici pel madrileny Jorge Martín, que debuta en la categoria i ja va sorprendre en fer la posició preferent. Va acabar tercer després d’anar a davant a cinc voltes del final, i en l’última enfront del seu company d’equip, el francès Johann Zarco, que va acabar segon i és el nou líder de MotoGP.
Maverick Viñales (Yamaha), que havia guanyat el primer gran premi en aquest mateix circuit fa una setmana, va acabar cinquè i va cedir el lideratge del mundial. El rosinc va perdre molts llocs en la sortida i es va anar recuperant a poc a poc. La quarta plaça va ser per a Àlex Rins (Suzuki), que va sortir bé i fins i tot va lluitar per la primera posició amb Jorge Martín. Després va cedir algunes places i només es va recuperar al final, tot i que va quedar lluny del podi. Aleix Espargaró (Aprilia) va estar entre els millors en les primeres voltes, però no va poder aguantar el ritme, a poc a poc va perdre posicions i va acabar desè. El seu germà Pol Espargaró (Honda) va anar de menys a més i es va situar entre els deu primer. Va fer una errada en un revolt a sis voltes del final i va acabar en la tretzena plaça. Àlex Márquez (Honda) va caure per segona cursa consecutiva.
La segona de Lowes
Sam Lowes (Kalex) va guanyar la segona cursa de Moto2 de manera consecutiva. L’anglès va mantenir una dura lluita amb l’australià Remy Gardner (Kalex), tot i que sempre va anar davant seu, i el va poder superar per dues dècimes (0.190). Sam Lowes va ampliar el seu avantatge com a líder del mundial. La tercera posició va ser per al madrileny Raúl Fernández (Kalex), que en la seva segona cursa en la categoria va pujar al podi. Xavi Vierge (Kalex) va fer una bona sortida, va guanyar cinc posicions i es va situar catorzè. El pilot de Castellbisbal va lluitar per estar entre els deu primers i va acabar en la novena plaça. Albert Arenas no va mantenir la dotzena posició de la graella de sortida i ràpidament va perdre llocs. El gironí va baixar fins a la dinovena plaça i en les darreres voltes va millorar. Va acabar quinzè i va sumar el seu primer punt en la categoria en què ha debutat aquesta campanya.
ELS PROTAGONISTES
Acosta venç en Moto3 sortint del ‘pit lane’
Pedro Acosta (Kalex), de 16 anys i debutant en el mundial, va aconseguir la seva primera victòria en Moto3, i ho va fer sortint des del pit lane, complint una sanció, i havent de remuntar uns 13 segons respecte del grup principal. El murcià es va situar líder del mundial després de fer una impressionant cursa i superar el sud-africà Darryn Binder (Honda) per només 30 mil·lèsimes. Els dos catalans Jeremy Alcoba (Honda) i Xavier Artigas (Honda) van caure. El tortosí, quan lluitava per les places de podi a només quatre voltes del final.