El ral·li Catalunya-Costa Daurada del 2021 serà només d’asfalt
El RACC aposta per fer canvis rellevants en la propera edició (14-17 d’octubre) però es descarta el retorn a Barcelona i Salou serà el gran centre d’operacions
El RACC ha presentat aquí matí el recorregut del ral·li Catalunya-Costa Daurada del 2021 (14-17 d’octubre), que tindrà com a principal novetat que serà exclusivament d’asfalt. Des del 2010 la prova havia tingut un recorregut mixt (asfalt i terra) però la nova normativa de la federació internacional ha obligat als organitzadors a decantar-se per una de les dues fórmules. Això propiciarà novetats rellevants en un ral·li que tindrà tres etapes amb 19 trams, 10 dels quals diferentsL’edició del 2020 no es va disputar perquè el ral·li entrava en la rotació del mundial i no hauria estat puntuable, a banda de la crisi de la Covid-19.
S’ha descartat la sortida de Barcelona, com es va fer el 2018, i el dijous el shakedown es farà a Riudacanyes amb el coll de la Teixeta. L’etapa de divendres serà pràcticament nova amb un tram nou, la Granadella (21,7 km) i se’n recuperen d’altres d’anteriors edicions, com el de Riba-roja (2012) o Batea (2011). Dissabte es manté un format similar al del 2019, amb el tram de Montmell (24 km) com el més decisiu. També es manté el de Savallà (14,1 km) amb petits canvis camí de les Pobles. El quart tram serà el de Salou, que serà el moment on els participants passaran més a prop de l’afició en una zona gairebé urbana.
Diumenge el power stage es farà a Riudecanyes amb la coneguda rotonda que ja és un escenari icònic del ral·li.