Palou fa les Amèriques
El pilot de Sant Antoni de Vilamajor guanya de manera brillant el títol i es converteix en una llegenda de l’esport català
Finalitza en la quarta posició en l’última cursa de la temporada
Àlex Palou va guanyar el títol de la IndyCar de manera brillant en la seva segona temporada en la competició i es va convertir en una llegenda de l’esport català. El pilot de Sant Antoni de Vilamajor, de 24 anys, va finalitzar en la quarta posició en el GP de Long Beach, l’últim de la temporada, i es va assegurar els punts suficients per mantenir la primera posició de la general. Palou va acabar amb 549 punts i va superar per 38 punts el nord-americà Josef Newgarden, que va acabar segon. El rival més directe per obtenir el títol, el mexicà Pato O’Ward, es va retirar i va acabar tercer de la IndyCar.
El títol es va posar molt bé per a Palou en la segona volta, quan Ed Jones va tocar per darrere Pato O’Ward en un revolt molt tancat, i va fer una virolla que el va portar a l’última posició. El vallesà estava dos llocs per sota i, tot i un petit toc amb el cotxe que el seguia, va evitar el problema. El mexicà va intentar la remuntada, però el seu cotxe estava tocat i va entrar a boxs en la volta 18. Va tornar a sortir en la volta 53, amb moltes voltes perdudes, i va plegar set voltes abans del final.
La lluita pel títol es va centrar en Josef Newgarden, respecte al qual Palou tenia un avantatge més ampli. El nord-americà va anar al davant les primeres voltes, però no va poder superar l’empenta de Colton Herta, que va ser el gran dominador de la cursa i va assolir la victòria. Newgarden va acabar segon, una posició insuficient per aspirar al títol, i va ser el subcampió.
Sempre entre els millors
Palou es va situar en la primera posició de la general de la IndyCar després de guanyar la primera cursa, i des de llavors sempre ha estat entre els tres primers. Després de la tercera prova, va cedir el lideratge al seu company d’equip Scott Dixon, campió l’any passat, però el va recuperar amb el segon lloc en les 500 milles d’Indianapolis. A partir d’aquí, el pilot català només ha deixat la primera posició en dues ocasions a Pato O’Ward, i sols per una cursa. La darrera vegada va ser en l’oval de Madison, en què va abandonar per segona cursa consecutiva i quan faltaven tres curses.
EL PROTAGONISTA
Un campionat amb tres victòries, vuit podis i una posició preferent
Àlex Palou va arribar al Chip Ganassi Racing en la seva segona temporada en la IndyCar, i ser un dels quatre pilots de l’equip que havien guanyat el títol l’any anterior i el més inexpert no el va influir gens. Des de la primera cursa a Alabama, va demostrar tot el seu potencial amb una inesperada victòria que el va situar líder del campionat. Tot i que en la segona cursa, en un circuit urbà, el pilot de Sant Antoni de Vilamajor va acabar dissetè, en aquesta primera part del campionat va destacar per la seva regularitat, que més o menys ha mantingut fins al final. En les setze curses de la IndyCar, Palou ha aconseguit tres victòries, vuit places de podi, ha fet una posició preferent i no ha pogut arribar a meta en dues ocasions. El pilot vallesà va aconseguir la primera victòria en la primera cursa, disputada a Alabama, i després va tornar a dalt de tot del podi en la novena, que es va disputar en el circuit Road Amèrica. La tercera ha estat més recent, en la catorzena cursa, disputada a Portland el 12 de setembre. En aquest gran premi també va ser on va aconseguir la seva primera posició preferent en la IndyCar. Àlex Palou, tot i que ja va competir l’any passat en el Dale Coyne Racing, aquesta temporada ha descobert alguns circuits, ja que per culpa de la pandèmia no es va fer la temporada completa el 2020. En la IndyCar hi ha tres tipus de circuits, els normals, els urbans i els ovals. El pilot català prefereix els circuits tradicionals, però també ha assolit bons resultats en els ovals, i en especial en el mític de les 500 milles d’Indianapolis, on aquest curs va aconseguir un brillant i meritori segon lloc en una gran cursa en què va estar lluitant per la victòria en les últimes 100 voltes i només dues abans del final ocupava el primer lloc.