El ral·li Costa Brava agafa un nou impuls
Motor. La 69a edició amplia el recorregut fins al circuit de Barcelona-Catalunya, afegeix seus i arriba als 185 equips inscrits pensant en un 70è aniversari en gran
Després de la frustrada edició 2020 –cancel·lada pràcticament amb el dorsal 1 en el podi de sortida el 13 de març del 2020–, el 69è ral·li Costa Brava es posarà en marxa avui a Girona amb diverses novetats que es poden entendre com el preludi d’una 70a edició –del 17 al 20 de març del 2022, a falta de confirmació oficial– a la qual s’arribarà amb un repte majúscul: superar els 185 inscrits d’aquesta edició 2021, que són rècord (fins ara, 184 del 2019) malgrat que el Costa Brava és l’últim ral·li del campionat d’Europa FIA de ral·lis històrics. Aquesta és la desena edició que té la base a Girona.
Els 185 equips es reparteixen en els apartats de velocitat (77), regularitat (72) i la categoria d’exhibició Legend, sense classificació. Un volum rellevant per quantitat (dels 48 inscrits en el campionat d’Europa, 41 seran a Girona) i qualitat, ja que dels quatre campions només en faltarà un i el ventall de màquines és espectacular, tant entre els equips de l’europeu com entre els que no han seguit el campionat.
La prova també està inclosa en el calendari català i en l’estatal. Pel que fa a la diversitat de participació, 71 equips són de fora de Catalunya i de l’Estat i 44 participants són dones (4 pilots i 40 copilots).
Fornells, Palamós i Santa Coloma
L’estructura del ral·li ha canviat. Girona conserva la sortida i l’arribada però no és l’única capital del ral·li, ja que el parc d’assistència s’ha traslladat de Domeny a Fornells de la Selva i els reagrupaments entre seccions seran a Palamós (divendres) i Santa Coloma de Farners (dissabte). L’etapa de divendres es dobla i ara consta de sis trams. Dissabte, la gran novetat és una especial en el mateix Circuit de Barcelona-Catalunya. Tot plegat totalitza 175 quilòmetres cronometrats, gairebé un terç més que fins ara. L’ampliació del recorregut fa que totes les verificacions i la cerimònia de sortida (Girona, 19 h) s’avancin a avui.
Un grapat d’il·lustres
A banda, dels equips capdavanters del campionat d’Europa, hi haurà noms amb pedigrí el podi de sortida. Uns exemples: Maurizio Verini (guanyador 1975), Jacques Almeras, Dani Solà (guanyador 2006), Daniel Alonso (guanyador 2016 i campió d’Europa de ral·lis històrics), Serge Cazaux (guanyador 2018), Jean François Berenguer (guanyador 2019), l’excampió català Jordi Ventura i l’occità Jacques Alméras, expilot i preparador de fama internacional, aquest últim en l’apartat Legend.