Genesca-Nambruyde guanyen amb autoritat a Lloret
Els nord-catalans Richard Genesca i Fabrice Nambruyde (Skoda Fabia R5) han guanyat el ral·li Lloret, la primera prova del campionat català –i també de l’estatal d’escuderies en l’apartat de clàssics– que s’ha disputat aquest cap de setmana. Genesca va guanyar el primer tram divendres. Va perdre el lideratge en el segon a mans del seu fill Arnaud –amb un vehicle idèntic– el va recuperar en el tercer per la retirada d’Arnaud, el va tornar a perdre en el cinquè en favor d’Eduard Pons-Albert Chamorro (Skoda Fabia R5), campions de Catalunya de ral·lis i, en el cas del pilot, vencedor de l’edició 2021. Però a Pons el lideratge li va durar un tram perquè les especials nocturnes de divendres van plantejar molts problemes i Richard Genesca va tornar a Lloret líder, una posició que ja no abandonaria perquè, a banda de Pons, altres rivals de pes com Díez-De la Torre, Garcia-Cué, Díaz-Hereu (tots amb Skoda Fabia R5) o López-Odriozola (Hyundai i20 R5) van anar quedan fora de la lluita o directament van abandonar.
Rere els guanyadors, Patrick Dejean-Yannick Jammes (Ford Fiesta R5) han acabat segons,a 2:03.5. 31 segons més enrere, el primer equip català ha estat finalment Xavier Domènech-Axel Coronado (Porsche 887 GT3), que han superat d’1.1 segons Dani Oliveras-Gerard Alsina. Amb el seu Dakar encara fresc –Oliveras quart en velocitat com a copilot d’Orly Terranova i Alsina participant en regularitat al costat de Carles Pujolar– s’han adaptat de seguida al nou Peugeot 208 Rally4 –fins ara Oliveras competia amb un veterà Seat Ibiza– i, de fet, han acabat el ral·li en posició de podi superant Domènech en l’últim tram. Però una revisió posterior del cronometratge ha fet aflorar una errada a Osor-1 que ha fet corregir la classificació provisional. Amb tot, Oliveras deixa registrat un segon lloc absolut a Els Àngels-2 i dos quarts a Osor competint amb un cotxe de 205 cavalls i tracció a davant en un ral·li amb 12 vehicles amb preparació R5 i 4 de la categoria GT (tots per sobre dels 300 cavalls). Gairebé tres minuts rere seu, en setè i vuitè lloc, Serratosa-Bellver i Palomo-Moreno, també amb Peugeot 208 Rally4, precedeixen el millor vehicle històric en categoria de velocitat, el Ford Sierra Cosworth de Jordi Ventura-Josep Autet, amb Francesc Gutiérrez-Carles Jiménez (BMW 325i) en catorzè lloc.
En les categories de regularitat, la Sport ha acabat amb triomf d’Albert Rosa-Jan Rosa (Peugeot 205 GTI) amb José Luis Moreno-Isidre Noguera (BMW M3) i Èric Llorens-Jordi Ibarra (Peugeot 205 Rallye) en el podi. En regularitat, Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) han repetit el triomf del 2021 i Antoni Verdaguer-Maria Mora (Porsche 944 Turbo) i Carles Bracons-Ramon Ferrés (Peugeot 205 GTI) han completat els llocs d’honor, a davant de l’antiquíssim Seat 1400 B de Mia Bardolet-Eloi Alsina i el Porsche 911 de Jordi Fanlo-Dani Robledillo.