El dia de la ‘Bestia’
Enea Bastianini signa la primera victòria en MotoGP amb una Ducati satèl·lit de l’equip de Fausto Gresini
Honda fa un bon paper amb Pol Espargaró, tercer, després de liderar 18 voltes, i Marc Márquez, cinquè
L’italià Enea Bastianini (Ducati), conegut pel sobrenom de la Bestia, va posar llum en la prova nocturna de MotoGP del Gran Premi de Qatar i es va emportar el seu primer triomf en la categoria reina del campionat. Un nou nom a afegir a la llarga llista de candidats al títol més obert dels últims anys. En la cursa inaugural del campionat, es va viure també la primera victòria de l’equip del desaparegut Fausto Gresini en MotoGP, un conjunt satèl·lit amb una Ducati del 2021. L’expilot italià, mort el febrer de l’any passat per la covid-19, va ser molt present en les celebracions, especialment per la seva vídua, Nadia Padovani, que no va poder contenir l’emoció des del box.
Ahir va ser el dia de Bastianini, però ben bé podria haver estat el de Pol Espargaró (Honda), que després d’una gran sortida va progressar del sisè al primer lloc i va comandar la cursa amb autoritat durant pràcticament 18 voltes. En la llarga recta del divuitè gir, a quatre per al final, es va veure superat per Bastianini, quan els pneumàtics ja començaven a donar mostres de degradació. El petit dels Espargaró es va passar de frenada i no va poder evitar que també l’avancés Brad Binder (KTM). El sud-africà, com l’italià, havia apostat pels pneumàtics mitjans a darrere –Pol els portava tous– i va gaudir d’una conducció molt més estable en el tram final. El pilot d’Honda, en tot cas, va poder conservar la tercera plaça del podi i mantenir a distància el seu germà gran, Aleix Espargaró, que amb la quarta plaça va signar el millor resultat d’Aprilia a Qatar. “L’estratègia que teníem de cursa ha estat totalment oposada al que ha passat. Pensàvem que aniríem en grup, però m’he vist primer i que podia anar més ràpid que en Marc. He començat a tibar, m’he sorprès pel ritme i no he volgut desaprofitar el moment de zen, de màxima concentració, per escapar-me. Després, però, han començat a saltar totes les alarmes de combustible i el pneumàtic davanter s’ha destrossat. Lògicament, vull guanyar, però el resum d’avui era ensenyar que tenim talent, que la moto funciona i que això és el que podem fer fins a final de temporada”, va explicar el pilot vallesà.
Márquez, controlador
Marc Márquez (Honda), que arrencava des del tercer lloc de la primera línia, també va tenir una bona sortida i durant algunes voltes va anar a roda del seu company d’equip. Al cerverí, en tot cas, no se’l veia tan còmode sobre la moto i a final de recta, a l’inici de la sisena volta,va anar llarg i va quedar relegat al tercer lloc, rere Binder. El vuit vegades campió del món va anar perdent pistonada i es va veure superat també per Bastianini i Aleix Espargaró. En un circuit que no és dels seus preferits, Márquez va quedar just davant de les dues Suzuki, la del mallorquí Joan Mir i el barceloní Àlex Rins. “És un circuit que sempre m’ha costat, era la meva primera cursa i s’ha anat molt més ràpid del que em pensava. Quan he vist que Pol posava aquest ritme amb pneumàtics tous no he tingut clar que pogués aguantar. Anava patint de davant i de darrere i avui he donat el meu màxim”, va sentenciar Márquez. Pel que fa a la resta de catalans, Maverick Viñales (Aprilia) va entrar en la zona de punts, en dotzè lloc, mentre que Àlex Márquez (Honda) va caure en la desena volta. L’últim campió del mundial, el francès Fabio Quartararo, no va poder passar del novè lloc i va confirmar el mal moment de Yamaha. Tampoc va ser un bon dia per a Jorge Martín ni per a les Ducati oficials. Al madrileny, que arrencava primer, se li va aixecar la roda en la sortida i a mitja cursa va ser arrossegat per Pecco Bagnaia (Ducati) en una caiguda.
LA DADA
Pol Espargaró comanda la cursa fins que els pneumàtics aguantenLES REACCIONS
Triomfs de Vietti i Migno
El Gran Premi de Qatar podria haver estat ben bé el GP d’Itàlia si més no pels resultats, ja que al triomf d’Enea Bastianini en MotoGP s’hi van afegir els de Celestino Vietti (Kalex) en Moto2 i Andrea Migno (Honda) en Moto3. En la categoria intermèdia, Vietti, que arrencava des de la posició preferent, va prendre el lideratge des de l’inici i no el va abandonar fins a l’arribada. El valencià Aaron Canet (Kalex) va ocupar el segon lloc i el britànic Sam Lowes (Kalex) va completar el podi després d’aprofitar la topada entre el madrileny Augusto Fernández i el japonès Ai Ogura en el tram final. Tant el gironí Albert Arenas (Kalex) com el tortosí Jeremy Alcoba (Kalex) van entrar en la zona de punts, en tretzena i catorzena posició, respectivament. Arenas es va veure superat per 88 mil·lèsimes pel murcià Pedro Acosta. En Moto3, Andrea Migno (Honda) va precedir el valencià Sergio García Dols (Gas Gas) per només 37 mil·lèsimes de marge. El pilot de Sant Andreu de la Barca Xavier Artigas (CFMoto) va ocupar la desena posició.