El títol està molt obert
Quartararo defensarà el número 1 de la seva Yamaha, però Bagnaia i la seva Ducati, Mir amb la Suzuki i el mateix Marc Márquez i la renovada Honda presentaran la seva candidatura, amb les Aprilia i les KTM a l’expectativa
La temporada de MotoGP comença demà amb els primers entrenaments lliures del GP de Qatar, diumenge es disputà la primera cursa al circuit de Losail, i s’inicia la lluita pel títol de campió. Tot sembla indicar que serà molt oberta i amb diversos aspirants a conquerir el número 1 que estrena Fabio Quartararo en la seva Yamaha. El francès va guanyar el títol mundial l’any passat i el vol revalidar, però Francesco Bagnaia, que el va inquietar fins a les últimes curses amb la seva Ducati, i Joan Mir –campió el 2020–, que va acabar tercer amb la Suzuki, intentaran impedir-ho. Les Ducati van guanyar el títol mundial de marques i el d’equips amb el Ducati Lenovo –Francesco Bagnaia segon i Jack Miller quart–, i en aquesta ocasió s’han fixat l’objectiu de conquerir també el de pilots.
En aquesta temporada s’haurà de tenir molt en compte Marc Márquez, que després de dues campanyes amb lesions i problemes ha tornat disposat a lluitar per les primeres places i pel títol amb la seva nova Honda. El cerverí ja ha avisat que potser és veurà un altre Marc, després d’haver superat la seva lesió a l’espatlla i els problemes de visió, però que també lluitarà per estar al davant i guanyar. El vuit vegades campió mundial i el seu company d’equip, Pol Espargaró, s’han mostrat fiables i força ràpids en els tests que s’han fet en la pretemporada i han estat al davant. Marc Márquez vol tornar al primer pla i sembla que l’Honda ha progressat adequadament per tornar a les places de podi.
Continuen a la graella els sis pilots catalans de l’any passat a MotoGP. A banda dels dos pilots oficials d’Honda, l’equip Aprilia també tindrà dos catalans en el seu equip: Aleix Espargaró, que va brillar en força ocasions l’any passat, i Maverick Viñales, que ja està molt més integrat a l’equip i a la moto que en les últimes curses de la temporada passada. Àlex Rins intentarà ser més regular que l’any passat amb la seva Suzuki, mentre que Àlex Márquez continua en el segon equip d’Honda, amb la intenció de pujar un parell d’esglaons i intentar estar en més ocasions en els punts.
Any I sense Valentino
Aquesta serà la primera temporada de la màxima categoria sense Valentino Rossi a la graella de sortida des de l’any 2000, en què va debutar en els 500 cc. L’italià, que es va retirar al final de la temporada passada, no estarà sobre la moto, però continuarà lligat al mundial de MotoGP, ja que ha fet un equip per competir en la màxima categoria, el Mooney VR46, que tindrà com a un dels seus pilots el seu germà Luca Marini. En aquesta temporada hi haurà cinc pilots que s’estrenaran a MotoGP.
Arenas vol estar al davant en Moto2
Albert Arenas afronta la seva segona temporada en Moto2 amb ganes de fer un pas endavant i estar entre els millors. El gironí, campió mundial de Moto3 l’any 2020, continua en l’equip GasGas Aspar Team, però ha canviat la Boscoscuro, a la qual no es va adaptar l’any passat, per la Kalex que porten pràcticament tots els pilots de la graella. En la pretemporada Albert Arenas va demostrar que pot estar lluitant entre els deu millors. El segon català en Moto2 serà Jeremy Alcoba, que debutarà en la categoria. En Moto3 només hi haurà un català Xavier Artigas. i en MotoE Jordi Torres buscarà revalidar el títol i s’estrenara Marc Alboba.