Passió per la velocitat en el 70è Costa Brava
Motor. Edició rodona, que comença a Girona amb una oferta d’espectacle inigualable, amb permís de la climatologia
Cremen gasolina a més de dos euros el litre –o fins i tot més cara, si és l’específica de competició– i si no hi ha un gir inesperat, en pocs anys tindran vedat el centre de Girona, però continuen aixecant passions. Són els 180 participants en el 70è ral·li Costa Brava, la prova més antiga de Catalunya (i de l’estat espanyol) que arrenca a Girona. I amb ella, els campionats d’Europa, de Catalunya i d’Espanya de ral·lis històrics.
La velocitat continua enganxant i els 77 equips que competien a la tardor en aquesta categoria, la del gas a fons, són ara 87. Tampoc afluixa la modalitat de regularitat (74) i si bé hi ha menys pilots de la categoria Legend (exhibició), sense classificació, es compensa amb l’espectacularitat de les màquines i un retorn sonat, el de Salvador Servià que, als 77 anys, es posarà al volant d’un Seat 124-2000 de Seat Històrics rememorant el que va ser el seu últim ral·li, el Costa Brava del 1994 (vàlid per al mundial 2 litres) en el qual va ser tercer amb el mateix copilot, Xavi Lorza. Un ral·li que Servià ja havia guanyat set anys abans, amb un VW Golf. Rere seu una altra llegenda, Jacques Alméras (Porsche 911). L’italià Massimo Macaluso rememorarà la victòria ara fa 50 anys del seu pare, Gino, copilot del mític Lele Pinto amb un Fiat 124 Sport Spider.
En la velocitat hi és absolutament tothom qui hi ha de ser per lluitar pels campionats.Amb els primers dorsals Lucky- (Lancia Delta HF), guanyador el 2016, els rapidíssims BMW M3 dels francesos Jean François Mourgues, Pascal Perroud (tercer a la tardor) i Jean François Berenguer (guanyador 2019 i segon el 2018) o el noruec Valter Jensen (segon el 2016). Són només uns exemples, perquè una consulta al llistat d’inscrits fa més goig. Falta el vencedor a la tardor, l’espectacular gallec Xesús Ferreiro, però hi ha un munt de màquines amb potencial per fer un top-10 (Lancia, Porsche, Ferrari, BMW, Ford, Toyota, Subaru, Mitsubishi, Ferrari...) si els seus pilots responen en unes condicions climàtiques que es preveuen delicades perquè s’espera pluja, un fet que podria igualar possibilitats i afavorir pilots amb menys potencial mecànic però que coneguin els secrets d’unes especials que, d’altra banda, són les mateixes que en l’edició de la tardor. L’itinerari és calcat, amb l’excepció del tram del circuit de Barcelona-Catalunya. També es mantenen els reagrupaments de Palamós i Santa Coloma de Farners i el parc d’assistència a Fornells de la Selva.