El mundial arriba a Europa presidit per la igualtat
Motor. Sis pilots en un marge de només 19 punts abans del GP de Portugal. Ducati domina per marques i Honda no aixeca el cap i ocupa el darrer lloc
El mundial de MotoGP arriba a Europa amb la disputa aquest cap de setmana del GP de Portugal, i ho fa amb una manifesta igualtat en la classificació general, amb sis pilots en un marge de només 19 punts i amb tres guanyadors diferents en els quatre grans premis disputats fins ara. Enea Bastianini, amb la Ducati de l’equip Gresini, encapçala la classificació amb 61 punts, cinc més que el barceloní Àlex Rins (Suzuki) i onze més que Aleix Espargaró (Aprilia). El campió mundial Fabio Quartararo i la seva Yamaha ocupen la cinquena posició, a disset punts.
En els quatre grans premis disputats fins ara Enea Bastianini, el líder, ha aconseguit dues victòries, mentre que Aleix Espargaró (tercer) i Miguel Oliveira (novè) han sumat els altres dos triomfs. Les dotze places de podi de les primeres quatre curses les han ocupat deu pilots diferents i només han repetit Enea Bastianini, amb les dues victòries, i Àlex Rins, amb un tercer i un segon lloc en les dues darreres curses disputades.
Suzuki mana en equips
Els sis primers classificats piloten cinc marques diferents i només repeteix Suzuki. Entre elles no hi és Honda, que ha fet un fluix inici de campanya. De fet, en la classificació de constructors –hi ha sis marques–, Honda és la sisena i última, i davant seu hi ha Yamaha. Les dues marques japoneses han estat les que han dominat les darreres campanyes. Ducati, que és la que té més pilots a la graella, encapçala la classificació, al davant de KTM i Suzuki. L’equip Suzuki Ecstar és el primer de la classificació per equips, amb força diferència respecte al Red Bull KTM. El Monster Energy Yamaha, que amb Fabio Quartararo va guanyar el mundial de pilots de l’any passat, és el sisè, mentre que el guanyador per equips del 2021, el Ducati Lenovo, és el setè. El Repsol Honda ocupa la vuitena posició.